معرفی شدن نُه مقام محلی و یک عضو شورای ولایتی هرات به اتهام فساد در مصرف بودجه کرونا به دادستانی

عضو شوید
منابع معتبر محلی که از ذکر نام‌شان خودداری می‌کنند، می‌گویند نُه مقام محلی و یک عضو شورای ولایتی هرات به اتهام فساد و سوء استفاده در مصرف بودجه کرونا، به دادستانی معرفی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، یک منبع معتبر بدون ذکر نامش می‌گوید رییس اطلاعات و فرهنگ، یک عضو شورای ولایتی، سرپرست پیشین ریاست حکومت‌داری شهری شهرداری، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، مدیر مالی و اداری ریاست اطلاعات و فرهنگ، نماینده شرکت ترانسپورتی اتفاق، نماینده شرکت چاپ اسلمی، نماینده جامعه مدنی، نماینده رسانه‌ها و یک عضو کمیته نظارت بر مصرف بودجه کرونا، افرادی هستند که به دادستانی معرفی شده‌اند.

اداره بازرس ریاست جمهوری افغانستان: فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
اداره بازرس ریاست جمهوری افغانستان: فساد در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد

منابع معتبر محلی در هرات می‌گویند اتهام این افراد فساد در مصرف بودجه چاپ بیلبوردها، چاپ و نشر برگه‌های تبلیغاتی و آگاهی‌دهی از کرونا، پرداخت معاش افرادی که برای آگاهی‌دهی استخدام شده بودند و کرایه موترهای آگاهی‌دهی می‌باشد.

برخی از افرادی که به دادستانی معرفی شده‌اند، در صحبت با این روزنامه دارند که اتهام‌های وارد‌شده بر آنان بی‌اساس است و مدرک مستندی که نشان‌دهنده فساد باشد، وجود ندارد.

این پرونده حدود دوهفته قبل، پس از بررسی هیات حکومت مرکزی به دادستانی فرستاده شده است. پیش از این نیز چند مقام ارشد محلی به شمول والی برحال هرات، رییس صحت عامه  و برخی اعضای شورای ولایتی به اتهام فساد در مصرف بودجه کرونا به دادستانی معرفی شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала