ملیشه‌های مورد حمایت سیا 14 افغان را در خوست کشته اند

© AFP 2023 / Wakil Kohsarملیشه‌های مورد حمایت سیا 14 افغان را در خوست کشته اند
ملیشه‌های مورد حمایت سیا 14 افغان را در خوست کشته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری زیادی از افغانان می خواهند که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باید این شبه نظامیان منحل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارین پالیسی، اعضای یک گروه شبه نظامی مورد حمایت سازمان استخباراتی امریکا "CIA"، طی یک ماه گذشته حملات گسترده را در ولایت خوست انجام دادند که در نتیجه آن 14 غیر نظامی کشته شده است.

چین، جنایت جنگی استرالیا و دورویی غرب را در افغانستان نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین، جنایت جنگی استرالیا و دورویی غرب را در افغانستان نکوهش کرد

قربانی یکی از این حملات،  محمد شوکت 40 ساله است، طبق گفته های ساکنان محل، او را بدون کدام دلیل مشخصی در سرک به گلوله بستند.

ساکنان محل می افزایند که در میان این کشته شدگان یک زن نیز وجود دارد، اما بخاطر ترس و مجازات از سوی گروه، مشهور به نیروهای محافظت از خوست "KPF" در مورد چگونه این رویدادهای چیزی نمی‌گویند.

اخبار مربوط به این کشتار ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

نیروی محافظت از خوست که کنترل بیشتر مناطق این ولایت را به عهده دارد، این گروه در اواخر سال 2001 توسط سازمان سیاه امریکا تاسیس شد.  با گذشت 19 سال، سازمان سیا امریکا همچنان به آموزش و تامین تجهیزات به این نیروها ادامه می‌دهد.

گروه ‌های حقوق بشری بارها خواستار اقدام علیه این نیروها به دلیل انجام جنایات علیه غیرنظامیان از جمله شکنجه و کشتار شده‌اند.

این نیروها بطور مستقل از ارتش افغانستان و اغلب در هماهنگی با نیروهای امریکایی عملیات می‌کنند و در حالیکه اکثر نیروهای افغان از تجهیزات کمی برخوردار هستند، اعضای این گروه به سلاح های مدرن مجهز می‌باشند. آن‌ها علاوه بر حملات و انجام عملیات گشت‌زنی، اهداف حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا را نیز تعیین می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала