واکسیناسیون مرحلۀ نخست واکسین ضد کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.واکسیناسیون مرحلۀ نخست واکسین ضد کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد
واکسیناسیون مرحلۀ نخست واکسین ضد کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرحلۀ نخست واکسیناسیون واکسین ضد کووید – ۱۹ از سوی حکومت افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد. 
شناسایی ۹۱ بیمار کرونایی تازه در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی ۹۱ بیمار کرونایی تازه در افغانستان 

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور با رئیسان بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی برای افغانستان، مسئولان سازمان جهانی بهداشت و ادارۀ یونیسف گفت‌وگو کرده است.

ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید، در این گفت‌وگو که شام گذشته، پنج‌شنبه سیزدهم قوس، از طریق کنفرانس ویدیویی انجام شد، رئیس جمهور غنی از رئیسان بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی خواسته است که در بخش تطبیق مرحلۀ نخست واکسین کرونا، افغانستان را کمک کنند.

غنی، مبارزه با موج دوم ویروس کرونا را یکی از اولویت‌های عمدۀ حکومت افغانستان می‌خواند.

بر پایه خبرنامۀ ارگ، مسئولان این نهادها تعهد مالی جامعه جهانی در زمینۀ تمویل مرحلۀ نخست واکسین کووید – ۱۹ که قرار است از سوی حکومت افغانستان به کمک بانک جهانی تطبیق شود، خبر داده‌اند.

آنان گفته‌اند، که در مرحلۀ نخست مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، قرار است ۲۰ تا ۴۰ در صد برنامه واکسین در افغانستان، تطبیق شود.

رئیس جمهور افغانستان در این نشست نگرانی خود را در بارۀ چه‌گونه‌گی تعهدات انجام ناشدۀ سازمان‌های همکار با وزارت بهداشت این کشور در مرحلۀ نخست مبارزه با ویروس کرونا ابراز کرده است. غنی که پیش از این از درمانگاه افغان-جاپان در کابل دیدار کرده بود، گفته است که این درمانگاه هنوز هم به گونۀ شدید به تجهیزات و امکانات پزشکی نیاز دارد.

در این نشست رئیسان بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی برای افغانستان، مسئولان سازمان جهانی بهداشت و ادارۀ یونیسف به رئیس‌جمهور غنی اطمینان داده‌اند، که بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی و دیگر نهادهای کمک‌کننده روی یک بسته کمک و تعهدات مالی به افغانستان، کار کرده‌اند.

یادآوری می کنیم، که بر پایه آمارهای وزارت صحت، تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار تن در سراسر کشور آزمایش کرونا داده‌اند. آمار این وزارت نشان می‌‌دهد، که تاکنون ۴۶ هزار و ۹۸۰ تن به ویروس کرونا دچار شده‌اند و یک‌هزار و ۸۲۲ تن در پی دچار شدن به آن جان‌های‌شان را از دست داده‌اند. هم‌چنان از آغاز گسترش ویروس کرونا تاکنون در این کشور، ۳۷ هزار و ۲۶ تن پس از دچار شدن درمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала