تحریم ترکیه در بودجه نظامی سال 2021 امریکا

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم ترکیه در بودجه نظامی سال 2021 امریکا
 تحریم ترکیه در بودجه نظامی سال 2021 امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش نویس بودجه دفاعی ایالات متحده تحریم هایی را برای خرید سیستم های دفاع هوایی روسی S-400 توسط ترکیه پیشنهاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بودجه با اشاره به اقدام ترکیه برای خرید و تست سامانه موشکی اس 400 از ترکیه، تحریمی را علیه این کشور پیش بینی کرده که در قالب قانون کاتسا (مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم) اعمال خواهد شد.

امریکا: قرار گرفتن ترکیه در معرض تحریم‌ها به دلیل اس-400، خطر «بسیار واقعی» است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: قرار گرفتن ترکیه در معرض تحریم‌ها به دلیل اس-400، خطر «بسیار واقعی» است

در لایحه آمده است: "در ظرف سی روز رئیس جمهور باید پنج یا بیشتر از آن مجازات را اعمال کند. تحریم‌ها بالای افراد یا شرکت‌های است که در خرید اس-400 دست دارند."
گفته شده است که یکی از موارد پیش بینی شده تحریم، واردات کالا از ترکیه خواهد بود که شامل مواد خام و طبیعی، مواد غذایی و مواد تولیدی می شود.
از اواسط ماه جولای، خرید سیستم‌های دفاع هوایی اس-400، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده امریکا شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سیستم‌های پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-400 صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف-35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала