Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تاریخ‌سازی گواردیولا در شب پیروزی برابر فولام

© REUTERS / XXSTRINGERXX xxxxxبيب غوارديولا مدرب فريق مانشستر سيتي الإنجليزي
بيب غوارديولا مدرب فريق مانشستر سيتي الإنجليزي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پپ گواردیولا سرمربی موفق منچسترسیتی، امشب 700ومین بازی خود را به عنوان سرمربی تجربه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پپ گواردیولا سرمربی 49 ساله منچسترسیتی، سرمربی‌گری را از تیم دوم بارسا آغاز کرد و پس از آن هدایت تیم اصلی بلوگرانا را به عهده گرفت.

ماكسويل كورنيه وكايل ووكر في مباراة ليون ومانشستر سيتي في ربع نهائي دوري أبطال أوروبا، 15 أغسطس/ آب 2020 - اسپوتنیک افغانستان
سیتی 2 – فولام 0؛ ستیزن‌ها به صدر جدول نزدیک شدند

این سرمربی اسپانیایی پس از آن راهی بایرن شد و پس از چند فصل به لیگ انگلیس آمد و هدایت ستیزن‌ها را به عهده گرفت و در حال حاضر تا پایان سال 2023، با این باشگاه قرارداد دارد.

پپ گواردیولا از زمانی که هدایت باشگاه منچستر سیتی را برعهده گرفته است، عملکرد درخشانی از خود برجا گذاشته و امشب نیز به رکورد درخشانی دست یافت.

 او با نشستن روی نیمکت منچسترسیتی در بازی امشب برابر فولام که با نتیجه 0-2 به سود ستیزن‌ها به پایان رسید، به رکورد 700 بازی به عنوان سرمربی در دوران حرفهای خود و 250 بازی به عنوان سرمربی منچسترسیتی رسید.

گواردیولا در این 700 بازی، 507 پیروزی، 111 تساوی و 82 شکست کسب کرده و شاگردانش موفق به زدن 1769 گُل شده اند و 586 گُل نیز دریافت کرده اند.

همچنان پپ موفق به کسب 29 جام با سه باشگاه مختلف شده و با این آمار خودش را به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمربیان تاریخ فوتبال ثابت کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала