Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسمی شدن بزرگ‌ترین ایستگاه متروی ناپولی به نام مارادونا

© AP Photo / Victor Caivanoالمشجعون يودعون كرة القدم الأرجنتيني دييغو مارادونا، بوينس ايروس، الأرجنتين 25 نوفمبر 2020
المشجعون يودعون كرة القدم الأرجنتيني دييغو مارادونا، بوينس ايروس، الأرجنتين 25 نوفمبر 2020 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز نه تنها ورزشگاه سن پائولو به ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا تغییر نام داد، بلکه یک ایستگاه مترو نیز بخشی از موزه ناپولی شد به نام اسطوره این باشگاه شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیگو آرماندو مارادونا، از سال 1984 تا 1991 در تیم ناپولی ایتالیا حضور داشت و با این تیم موفق شد دو جام قهرمانی لیگ ایتالیا را بدست آورد. پس از آن دوران ناپلی‌ها دیگر هیچ وقت نتوانستند قهرمانی در سری آ را تجربه کنند.

 پوتین، پلی و مارادونا - اسپوتنیک افغانستان
پیام احساسی پله برای «دیه‌گو مارادونا»: روزی در بهشت با هم فوتبال بازی می‌کنیم

دیگو در این مدت با انجام 188 بازی در سری آ، 81 گل برای تیم ناپولی به ثمر رساند و جای ویژۀ در میان هواداران این تیم برای خودش ساخت.
پس از مرگ دیگو مارادونا که به تاریخ 5 نوامبر 2020 اتفاق افتاد، این باشگاه تصمیم گرفت تا ورزشگاه سن پائولو را به نام اسطوره خودش سازد و امروز مراحل رسمی این نام‌گذاری تکمیل و این ورزشگاه به نام دیگو آرماندو مارادونا تغییر نام یافت.


در کنار این بزگترین استگاه شهر ناپل که در نزدیکی ورزشگاه این باشگاه قرارداشت، به موزه این باشگاه اضافه شد و این ایستگاه نیز به نام مارادونا شد.
گفته می‌شود که در مراسم امروز، اورلیو د لاورنتیس، رییس ناپولی و ویکتور اوسیمهن، این باشگاه نیز در مراسم رونمایی حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала