بانک انکشاف آسیایی بر کمک برای تطبیق واکسین کرونا در افغانستان تاکید کرد

© AFP 2023 / Romeo Gacadبانک انکشاف آسیایی بر کمک برای تطبیق واکسین کرونا در افغانستان تاکید کرد
بانک انکشاف آسیایی بر کمک برای تطبیق واکسین کرونا در افغانستان تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک انکشاف آسیایی میگوید که شیوع کرونا فشار شدید بالای نظام بهداشتی و اقتصاد افغانستان گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر بانک انکشاف آسیایی برای افغانستان و اقتصاد دان ارشد مدیریت عامه پروژه های این بانک در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز بر اهمیت کمک های کشور های تمویل کننده تاکید کردند.

نرندرا سینگرو مدیر بانک انکشاف آسیایی در افغانستان می گوید که در همکاری با وزارت صحت عامه، در حال برنامه ریزی تطبیق واکسین کرونا، پس از دریافت آن اند.

کمک 100 میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمک 100 میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به افغانستان

آقای سینگرو می‌گوید: «ما با دولت افغانستان به ویژه وزارت صحت عامه در حال کار برای آماده سازی برنامه واکسین هستیم. بر بنیاد این برنامه مشخص، بانک انکشاف آسیایی در کنار دیگر کمک کننده ها برای پشتیبانی دولت افغانستان برای فراهم آوری کمک های تخنیکی و دیگر کمک ها کار خواهد کرد».

در همین حال بانک انکشافی آسیایی از شیوع موج دوم ویروس کرونا در افغانستان ابراز نگرانی کرده می افزاید که برای پیشگیری و آگاهی دهی در این مورد برای شهروندان افغانستان،  نیاز به کمک های بیشتر است.

این بانک اعلام کرده است که 100 میلیون دالر را به دولت افغانستان برای مبارزه با کرونا کمک می‌کند.

سیگدم اکین اقتصاد دان ارشد مدیریت عامه این بانک می‌گوید: «ما بسیار خوشحال هستیم که تصویب این 100 میلیون دالر را برای حمایت از دولت افغانستان اعلام می کنیم، که دولت را برای پاسخ دهی و اقدام های بیشتر در جهت کرونا کمک خواهد کرد».

بانک انکشاف آسیایی در افغانستان از سال 2001 روی پروژه های بزرگ اقتصادی از جمله کشاورزی، منابع طبیعی، انرژی و ترانسپورت کار می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала