دستور ترامپ برای خروج نیرو های آمریکایی از سومالی

© REUTERS / Carlos Barriaدستور ترامپ برای خروج نیرو های آمریکالیی از سومالی
دستور ترامپ برای خروج نیرو های آمریکالیی از سومالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور دستور خروج بخش اعظم نیروهای نظامی آمریکا از خاک سومالی را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) اخیرا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور در راستای اجرای طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از نقاط مختلف جهان- از جمله افغانستان و عراق- فرمان خروج بخش اعظمی از نیروهای نظامی آمریکا از خاک سومالی را نیز صادر کرده است.

اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است

در حال حاضر، ایالات متحده حدود 700 نظامی آمریکا در خاک سومالی حضور دارند که بنا به ادعای مقامات پنتاگون، محور اصلی فعالیت این نیروها کمک به نیروهای محلی برای شکست گروه تروریستی «الشباب» وابسته به القاعده است.

یک مقام نظامی وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که ترامپ از پنتاگون خواست همزمان با عقب نشینی بیشتر نیروهای آمریکایی از سومالی، تشکیلات محدودی را در موگادیشو حفظ کند.

با این که مدت کوتاهی از زمامداری ترامپ در کاخ سفید باقی مانده، رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفته است نیروهای این کشور را از سومالی خارج کند. او پیش از این به خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان دستور داده بود.

ترامپ در نیمه نوامبر به خروج بخشی از سربازان آمریکایی از افغانستان و عراق دستور داد. شمار افراد این واحدها تا نیمه جنوری 2021 به حدود 2500 نفر کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала