غنی: مذاکرات به مرحله مهم رسید، اکنون مهم‌ترین قدم تطبیق صلح است

© @https://twitter.com/ARG_AFG/ غنی: مذاکرات وارد مرحله مهم شد، اکنون دقت بیشتر نیاز است
 غنی: مذاکرات وارد مرحله مهم شد، اکنون دقت بیشتر نیاز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در اولین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که مرحله اول مذاکرات نشان داد که کار آسا نبود اما مرحله دوم مهم‌تر است و به دقت بیشتر نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور که امروز شنبه (15 قوس) در اولین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه در ارگ ریاست جمهوری صحبت می‌کرد گفت که مذاکرات صلح وارد مرحله دوم شده و مرحله اول نشان داد که کار آسان نبود اما به نتیجه رسید.

غنی و عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
میزبانی رئیس جمهور غنی از نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی

با تشکری از تیم مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان گفت: "تیم مذاکراتی ما در مرحله اول از وحدت ملی، ارزش‌های جمهوریت و فیصله‌های لوی جرگه با قوت نمایندگی کردند".

وی بیان داشت، در مرحله دوم مشوره‌های زیاد نیاز است که باید در هر هفته انجام شود و به دقت، متانت و تدبیری که در مرحله اول پیش رفتیم باید در مرحله دوم هم پیش برویم.

رئیس جمهور یادآور شد که در مذاکرات صلح تغییر شرایط دوامدار است در یک حالت متحول باید همیشه دقت داشته باشیم ضرورت و هدف واضح است باید سری نقشه و اقدامات به نتیجه برسیم.

شورای عالی مصالحه حدود شش ماه قبل در فرمان رئیس جمهور غنی به ریاست داکتر عبدالله عبدالله به منظور پیش برد امور صلح ایجاد گردید که امروز اولین نشست رسمی آن در ارگ ریاست جمهوری به میزبانی رئیس جمهور غنی دایر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала