جا به جایی دوباره ای بمب افکنهای «بی-1» امریکا در گوام در تقابل با چین

© AFP 2023 / PAUL CROCKجا به جایی دوباره ای بمب افکنهای «بی-1» امریکا در گوام در تقابل با چین
جا به جایی دوباره ای بمب افکنهای «بی-1» امریکا در گوام در تقابل با چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب افکن‌های راهبردی امریکا در تقابل با چین، به یکی از پایگاه‌های هوایی ایالات متحده در گوام بازگشتند.

بمب افکن های آمریکایی حمله به کالینینگراد روسیه  را تمرین کردند - اسپوتنیک افغانستان
بمب افکن های آمریکایی "حمله" به روسیه را تمرین کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، منابع خبری یکشنبه پس از ظهر به وقت کابل از بازگشت بمب افکنهای راهبردی امریکا به جزیره گوام برای نمایش قدرت این کشور به چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروی هوایی امریکا اعلام کرده که چند فروند بمب افکن «بی- 1 لانسر» فراصوت این  کشور به  پایگاهی در جزیره گوام بازگشتند.نیروی هوایی امریکا مدعی است حضور این بمب افکن‌ها نقش بازدارندگی را در منطقه به ویژه علیه چین ایفا می‌کند.

سرهنگ دوم رابرت هورستمان از مقامات نیروی هوایی امریکا در این باره گفت که استقرار این بمب افکنها به شرکا و متحدان در زمینه تردد آزاد در منطقه اطمینان می‌دهد. این مقام نظامی امریکایی افزود، که مهمات دقیق این بمب افکنها قابلیت امریکا در پاسخ به هر دشمن  و در هر مکان را نشان می‌دهد.

 این در حالی است، که منابع هوانوردی چندی پیش نیز از حضور دو فروند بمب‌افکن برد بلند آمریکا به منطقه شناسایی پدافند هوایی چین خبر دادند.وبگاه ««چاینا مورنینگ پست» به نقل از منابع هوانوردی نوشت که دو فروند بمب افکن «بی ۱ لنسر» نیروی هوایی امریکا با پرواز از جزیره گوام وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی چین در دریای چین شرقی شدند.

به گفته این منابع، این بمب‌افکن‌ها حین ماموریت اقدام به سوختگیری هوایی کرده و در منطقه بسیار نزدیک به شمال شرقی تایوان پرواز کردند.

یادآوری می کنیم، که این ماموریت بمب‌افکن‌های امریکا هم‌زمان با رزمایش دریایی چین در دریای چین جنوبی، شرقی و بوهایی بود. کارشناسان گفتند که برگزاری این رزمایش ارسال پیامی از ارتش چین به امریکا مبنی بر انجام رزمایش در شرایط مختلف نظامی به طور همزمان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала