جنگ و حافظه جمعی؛ آغاز «هفتهٔ حقوق بشر» در کابل

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ و حافظه جمعی؛ آغاز «هفتهٔ حقوق بشر» در کابل
جنگ و حافظه جمعی؛ آغاز «هفتهٔ حقوق بشر» در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هشتمین دور هفتۀ حقوق بشر را زیر عنوان «جنگ و حافظۀ جمعی» از سوی بنیاد آرمان‌شهر آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری نشانه، در این برنامه که به صورت آنلاین و برای گرامیداشت از سالگرد تأسیس بنیاد آرمان‌ شهر برگزار می‌شود، چهار کارشناس از سه کشور افغانستان، ایران و تاجیکستان سخنرانی و ۹ شاعر معاصر شعر خواهند خواند. ناهید توسلی، حسین دهباشی، پرتو نادری و داریوش رجیبان سخنرانان این دور اند.

هدف از برگزاری این هفته‌، آموزش مفاهیم حقوق بشری به شهروندان گفته شده است.

بنیاد آرمان شهر اعلام کرده که این برنامه شامل سه گفت‌وگوی مفصل پیرامون حافظۀ جمعی، جنگ و جنسیت است و کارگاه‌های آموزشی در پیوند به «پدرسالاری، سلطه، خشونت و آزار جنسی» و «برابری، جهان شمولی و خاص‌گرایی شهروندی» را نیز در بر خواهد داشت.

این برنامه با یادبود از چهرهای پیشتاز فرهنگی و هنری در حوزۀ زبان فارسی نمایشگاه عکس‌های مسعود حسینی، عکاس سرشناس افغانستان و برندهٔ جایزه پولیتزر نیز برگزار می‌شود.

کارشناسانی از افغانستان، تاجیکستان، ایران، فلسطین، مالزی، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا در مراسم پایانی این برنامه حضور خواهند یافت. بنیاد آرمان‌شهر از نهادهای فعال افغانستان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و در کنار چاپ ده‌هزار هزار جلد کتاب، همه‌ساله دورۀ هفت‌روزۀ «هفتۀ حقوق بشر» را راه‌اندازی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала