ترامپ مدعی وجود مدرن‌ترین سلاح جهان در امریکا شد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTترامپ مدعی وجود مدرن‌ترین سلاح جهان در امریکا شد
ترامپ مدعی وجود مدرن‌ترین سلاح جهان در امریکا شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است، مدعی شد که امریکا مدرن‌ترین سلاح‌ هایپرسونیک و هیدروسونیک را در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی-سپن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا در جمع هواداران خود در جورجیا بدون توضیحات اضافی، از وجود مدرن‌ترین سلاح‌های جهان، به‌ویژه راکت‌های هایپرسونیک و هیدروسونیک در امریکا خبر داد.

ترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ مدعی پیروزی در جورجیا شد

وی گفت: حالا ما بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین نیروهای نظامی در تاریخ کشور را در اختیار داریم. جنگنده‌های کاملاً جدید، بمب‌افکن‌های کاملاً جدید، راکت‌های جدید هایپرسونیک را در اختیار داریم. ما انواع راکت‌های هایپرسونیک و هیدروسونیک را داریم. آیا می‌دانید هیدروسونیک چیست؟ «زیرآبی».

پیش از این، ترامپ از وجود سلاح‌های هیدروسونیک در امریکا خبر داده بود. رسانه‌های امریکایی متذکر شدند که این همان چیز است که وی راکت‌های هایپرسونیک می‌نامد.

در ماه می، ترامپ مدعی شده بود که امریکا راکتی فوق پیشرفته (super duper) ساخته که 17 بار سریع‌تر از راکت‌های فعلی است. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور فعلی امریکا نیز اعلام کرده بود که امریکا در صورت لزوم، راکت‌های هایپرسونیک، میان‌برد و کوتاه برد را برای مهار روسیه در اروپا مستقر خواهد کرد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که روز سوم نوامبر برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال در مقابل 232 رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین امریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
ترامپ مدعی وجود مدرن‌ترین سلاح جهان در امریکا شد  - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала