کشته شدن بیش از 20 جنگجوی القاعده توسط نیروی هوایی امریکا در هلمند

© AFP 2023 / USAFکشته شدن بیش از 20 جنگجوی القاعده توسط نیروی هوایی امریکا در هلمند
کشته شدن بیش از 20 جنگجوی القاعده توسط نیروی هوایی امریکا در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 20 جنگجوی سازمان تروریستی القاعده و گروه طالبان در نتیجه یورش هوایی نیروهای هوایی امریکا در ولایت هلمند کشته شدند. 

طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد
به گزراش اسپوتنیک به نقل از یک، منابع روز یکشنبه گفته اند، که هشت عضور خارجی القاعد در میان بیش از بیست شبه نظامی دیگر این گروه در یورش هوایی نیروهای امریکا در ولایت هلمند در جنوب افغانستان کشته شدند. 

منابع گفتند، که در این یورش ستیزه جویان طالبان از آن میان عبدالله بلوچ فرماندار نام نهاد آنها برای ولایت فراه نیز کشته شده است. 

 

گزارش شده است که ارتش امریكا تأیید كرده است، كه روز پنجشنبه یك یورش شبانه علیه شبه نظامیان طالبان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند انجام داده است.

پیش از این طالبان گفته بودند، که در یورش جنگنده های امریکایی غیرنظامیان نیز کشته شده اند. 

 

در همین حال، رحمت الله اندار سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت، که طالبان هنوز با القاعده ارتباط دارند.

راس ویلسون، کاردار ایالات متحده همچنان گفت، که برخی اقدامات برداشته شده است، اما اقدامات زیادی باقی مانده است که طالبان می تواند اجرای کامل تعهدات خود را در توافق نامه ایالات متحده و طالبان نشان دهد.

یادآوری می کنیم، که از زمان امضای توافقنامه صلح بین واشنگتن و طالبان، نیروی هوایی امریکا بارها بر جنگجویان گروه طالبان در چندین ولایت افغانستان یورش برده اند. اما نیروهای امریکایی هر بار تاکید می کنند، که هواپیماهای امریکایی به منظور محافظت از نیروهای امنیتی افغانستان حمله می کنند که این با توافق های صورت گرفته با طالبان در دوحه پایتخت قطر مغایرتی ندارد. در همان زمان، واشنگتن بر اجرای روشن توافق نامه های طالبان اصرار می ورزند، که به ویژه قطع کامل طالبان با شبکه القاعده را فراهم می کند.

در تاریخ 29 فیبروری ایالات متحده و طالبان توافقنامه صلح را در دوحه امضا کردند. بر اساس این توافقنامه، ایالات متحده و شرکای ائتلاف بین المللی آن قصد دارند ظرف 14 ماه تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند. طالبان تضمین می کنند که آنها از خاک افغانستان برای اقداماتی که امنیت ایالات متحده و متحدانش را تهدید می کند استفاده نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала