قرار داد 1 دالری شرکت ناسا برای حفاری در ماه

© Photo / CNSA/CLEP قرار داد 1 دالری شرکت ناسا برای حفاری در ماه
 قرار داد 1 دالری شرکت ناسا برای حفاری در ماه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا به پرداخت حداقل یک دالر برای یکی از شرکت ها و سه شرکت دیگر را با پرداخت اندکی بیشتر برای حفاری در ماه انتخاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گوانچا، در تاریخ 3 دسامبر، اطلاعات در وب سایت رسمی ناسا نشان می دهد که چهار شرکت در زمینه استخراج سنگ های قمری، برنده قرارداد شده اند.

اینها شرکت شامل شرکت جاپانی Ispace (توکیو) و شعبه آن در لوکزامبورگ و همچنین ایستگاه قمری آمریکایی و Masten Space و Lunar Outpost می باشند.

Lunar Outpost یکی از سه شرکتی است که ناسا روز پنج شنبه نام آن را برای انجام این ماموریت تنها با پرداخت مبلغ یک دالر انتخاب کرد. شرکت ماستن برای انجام این کار با ناسا قراردادی به مبلغ 15 هزار دالر بسته و زمان ماموریتشان سال 2023 است و شرکت دیگر که آی اسپیس نام دارد برای انجام این کار قراردادی به مبلغ 5 هزار دالر بسته و زمان انجام ماموریت آن سال 2022 و 2023  است.

مایک گلد ( Mike Gold) معاون ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: "شرکت‌ها نمونه ها را جمع آوری خواهند کرد و سپس شواهد تصویری و سایر داده‌های جمع آوری شده را در اختیار ما قرار می‌دهند و سپس مبلغ به آنها پرداخت شده و این نمونه‌ها را جمع آوری خواهیم کرد". 

نظریه غیرمنتظره دانشمندان در مورد منشأ ماه   - اسپوتنیک افغانستان
نظریه غیرمنتظره دانشمندان در مورد منشأ ماه

دهه 1970 تاکنون است. این کاوشگر 8 هزار و 200 کیلوگرمی پس از 112 ساعت سفر، در تاریخ 28 نوامبر به مدار ماه وارد شد. کل این ماموریت برای 23 روز برنامه ریزی شده است.

  ناسا باید هرکدام 5000 دالر به توکیو و لوکزامبورگ ایسپاس، 15000 سیستم فضایی ماستن بپردازد. اما برای Lunar Outpost فقط 1 دالر در مقابل کارشان دریافت می کند. بنابراین، او کمترین مقدار پول را در طول تاریخ را برای جمع آوری خاک ماه منعقد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала