پنجمین عامل انفجارهای مرگبار در شهر بامیان بازداشت گردید

© Sputnik / D.Fuladi پنجمین عامل انفجارهای مرگبار در شهر بامیان بازداشت گردید
 پنجمین عامل  انفجارهای مرگبار در شهر بامیان بازداشت گردید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسُولین محلی در ولایت بامیان می‌گویند که به تازگی یکی دیگر از عاملان اصلی انفجارهای مرگبار چهارم قوس در شهر بامیان، بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لطیف عظیمی، سخن‌گوی والی بامیان به اطلاعات روز گفت که این فرد شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۶ قوس) از طریق اطلاعات منابع رسمی بازداشت شده است.

به گفته‌ عظیمی، فرد بازداشت شده در جریان تحقیقات ابتدایی به دست‌داشتن در انفجارهای چهارم قوس اعتراف کرده و تحقیقات بیشتر از نزد او جریان دارد.

پیش از این نیز مقام‌های محلی در بامیان از بازداشت چهار نفر در پیوند به انفجارهای مرگبار چهارم قوس در بامیان خبر داده بودند. شمار کسانی که در پیوند به این انفجارها بازداشت شده‌اند، به پنج نفر رسیده است. سخن‌گوی والی بامیان گفت که تحقیقات همه‌جانبه از نزد تمامی این افراد جریان دارد.

از سوی هم، در یک اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی بامیان از مردم این ولایت خواسته شده است که در راستای تأمین امنیت با نیروهای امنیتی همکار باشند.

  افزایش ناامنی در ولایت  بامیان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش ناامنی در ولایت بامیان

گفتنی است که در ۴ قوس سال جاری دو انفجار ماین در شهر بامیان، دست‌کم ۱۸ کشته و نزدیک به ۶۰ زخمی بر جای گذاشت. این انفجارها در بامیان که از آن به‌عنوان امن‌ترین ولایت در سطح کشور نام برده می‌شود، بی‌سابقه بوده است.

وقوع این انفجارها در شهر بامیان اعتراضات و انتقادهای شدید ساکنان این ولایت را به دنبال داشت.  

معترضان می‌گویند که حکومت تاکنون در مورد چگونگی وقوع انفجارهای چهارم قوس به مردم بامیان پاسخ نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала