حملات نفوذی به نیروهای امنیتی در افغانستان افزایش یافته است

© Photo / SIGAR حملات نفوذی به نیروهای امنیتی در افغانستان افزایش یافته است
   حملات نفوذی به نیروهای امنیتی در افغانستان افزایش یافته است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی از افزایش حملات نفوذی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در 3 ماه اخیر خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک، جان سپکو، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که در 3 ماه اخیر 35 حمله نفوذی علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صورت گرفته است.

امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جان سپکو: دورنمای صلح در افغانستان امیدوارکننده نخواهد بود

براساس گزارش این نهاد، 10 مورد از این حملات نیروهای ارتش را هدف قرار داده است که در نتیجه آن 30 نظامی کشته و 7 تن دیگر نیز زخمی شدند و 25 حمله نفوذی دیگر نیز نیروهای پلیس را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن 114 نفر و زخمی شدن 28 تن شد.

سیگار می‌افزاید که این حملات در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته حاکی از افزایش 46 درصدی حملات نفوذی علیه نیروهای افغان است.

در ادامه این گزارش نیز آمده که آماری از تلفات کلی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وجود ندارد زیرا دولت افغانستان خواستار محرمانه شدن این ارقام شده است؛ با این حال فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌گوید که شمار تلفات در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان 14 آگست سال جاری میلادی در مطلبی در واشنگتن پست، نوشته بود که در 5 ماه پیش از امضای توافقنامه آمریکا-طالبان 12 هزار و 279 نیروی امنیتی و غیرنظامی افغان بر اثر درگیری‌ها کشته و یا زخمی شدند.

سربازرس ویژه آمریکا درباره تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز نوشت که از 7 اکتبر سال 2001 تا 16 اکتبر سال 2020 میلادی هزار و 909 نظامی آمریکایی در نتیجه درگیری و 533 نظامی دیگر نیز به دلایل غیرخصمانه در افغانستان کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала