واکنش بازرس ریاست‌ جمهوری در رابطه دریافت پول از از کُد ۹۱

© اداره بازرس ویژه افغانستان واکنش بازرس ریاست‌جمهوری در رابطه دریافت پول از از کُد ۹۱
 واکنش بازرس ریاست‌جمهوری در رابطه دریافت پول از از کُد ۹۱  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به یافته‌های گزارش تحقیقی روزنامه اطلاعات روز گفته است پولی که برای کرایه‌ی خانه‌ی او اختصاص داده شده بود، را دریافت نکرده و نه هم از آن در کرایه‌ی خانه استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، غزال حارس، بازرس ریاست‌جمهوری افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۱۸ قوس) در رشته‌تویتی همچنان نوشته است که او مطابق قانون در بدل کار معاش دریافت کرده و معاش و امتیازات او مطابق نورم بوده است.

به گفته‌ی خانم حارس، تقرری او به‌حیث بازرس ریاست‌جمهوری پس از منظوری بودجه‌ی سال مالی ۱۳۹۸ صورت گرفته و به دلیل این که وجهی دیگری برای پرداخت معاش و امتیازات او در بودجه پیشبینی نشده بود، از کُد احتیاطی ۹۱ پالیسی معاش دریافت کرده است.

خانم حارس نوشته است: «این‌که چرا معاش من از کُد ۹۱ پرداخت گردیده است، بر می‌گردد به اصول و قواعد مالی دولت افغانستان.»

مصرف ۳۲ میلیون دالر از کود ۹۱ توسط ارگ؛ این مصارف تا چه حد قانونی اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
مصرف ۳۲ میلیون دالر از کود ۹۱ توسط ارگ؛ این مصارف تا چه حد قانونی اند؟

در همین حال، اسنادی که روزنامه اطلاعات روز در اختیار دارد، نشان می‌دهد که ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری مبلغ ۳۶۰ هزار افغانی را مطابق حکم شماره ۱۸۰۱ تاریخ ۹/۷/۱۳۹۸ خورشیدی مقام ریاست‌جمهوری از کُد ۹۱ به منظور پرداخت کرایه‌ی حویلی خانم غزال حارس از بابت سه ماه اخیر سال مالی ۱۳۹۸ تنقیص و به کُد ۲۲ ریاست دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری اضافه کرده است.

همچنان اسناد نشان می‌دهد که مبلغ ۱ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۳۴ افغانی مطابق حکم شماره ۱۵۵۳ تاریخ ۱۳/۶/۱۳۹۸ مقام ریاست‌جمهوری از کُد ۹۱ تنقیص و به منظور پرداخت معاش و مصرف دسترخوان خانم حارس به کُد ۲۱ ریاست دفتر مقام ریاست‌جمهوری اضافه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала