AstraZeneca اطلاعات نهایی واکسین کرونا را اعلام کرد

© AP Photo / Natacha PisarenkoAstraZeneca اطلاعات نهایی واکسین کرونا را اعلام کرد
AstraZeneca اطلاعات نهایی واکسین کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشگاه آکسفورد و آسترازنیکا، به طور رسمی داده های نهایی آزمایشات بالینی فاز سوم واکسن کووید-19 را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که آزمایشات بالینی واکسین نشان می‌دهد که 62.1% -90.0&% موثر است.
پیشتر، شرکت AstraZeneca انگلیس که با مشارکت و همکاری متخصصین دانشگاه اکسفورد به تولید واکسن ضد کرونا پرداخته اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایشات بالینی واکسن موثر بوده است. محققان میانگین وثریت واکسیناسیون را 4/70 درصد با حداقل کارایی 62 درصد و حداکثر 90 درصد تخمین زدند.

 واکسن ضد کووید-19 چینی Sinovac تا 97 درصد موثر است - اسپوتنیک افغانستان
واکسن ضد کووید-19 چینی Sinovac تا 97 درصد موثر است

نشریه لینسنت گفته است: "امروز، توسعه دهندگان دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca تجزیه و تحلیل داده ها را از مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن علیه SARS-CoV-2 ارائه داده اند که با استفاده از دو رژیم دوز انجام شده است. میانگین اثر واکسن 70.4٪ بود."
بر اساس بیانیه این شرکت، این واکسن در دو دوز مختلف مورد آزمایش قرار گرفت، در یکی از دوزهای آزمایش شده 90 درصد و در دوز دیگر 62 موثر بوده است. بدین ترتیب نتایج اولیه ازمایشات و مطالعات بالینی این واکسن حاکی از اثربخشی متوسط 70 درصدی این واکسن در برابر ویروس کوید-19 است.
در این بیانیه آمده است: "ورود دو دوز استاندارد اثر 62.1 فیصد را به همراه دارد. مقادیر دوز كاهش یافته و سپس دوز استاندارد اثربخشی 90.0 درصد را به همراه داشت. در بیماران واکسینه شده هیچ بستری و بیماری جدی وجود نداشت."
محققان همچنین توانایی واکسن را برای جلوگیری از بیماری بدون علایم بررسی کرده اند. یک فرمولاسیون با دوز کم واکسن قبل از دوز کامل دوم ممکن است چنین محافظتی را ایجاد کند. با این حال ، این مطالعه در مراحل اولیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала