دانشگاه آمریکایی: تلفات غیرنظامیان افغان در دوران ترامپ افزایش یافت

CC0 / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheung / دانشگاه آمریکایی: تلفات غیرنظامیان افغان در دوران ترامپ افزایش یافت
دانشگاه آمریکایی: تلفات غیرنظامیان افغان در دوران ترامپ افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته‌های تحقیقات تازه «دانشگاه براون» نشان می‌دهد که شمار تلفات غیرنظامیان افغان در نتیجه حملات هوایی آمریکا در دولت ترامپ افزایش 330 درصدی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک نهاد تحقیقاتی در آمریکا گزارش داد که تلفات غیرنظامیان افغان در نتیجه حملات هوایی آمریکا در دولت ترامپ افزایش 330درصدی داشته است.

براساس تحقیقات brown university  دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی آمریکا طی ریاست جمهوری ترامپ تعدیل «قوانین درگیری»، افزایش اختیارات فرماندهان نظامی و تشدید جنگ بود که در سال 2017 صورت گرفته است.

طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان آمریکا را به حمله هوایی به غیر نظامیان در هلمند متهم کرد

هدف ترامپ از اعطای اختیارات بیشتر به فرماندهان میدانی فشار بر طالبان برای کشاندن این گروه به میز مذاکره بود و از زمان تعدیل قوانین درگیری در سال 2017 تا امضای توافقنامه آمریکا-طالبان در سال 2019 حملات هوایی در افغانستان بطور فزاینده‌ای تشدید شد.

تنها در سال 2019 میلادی، براساس آمار رسمی 700 غیرنظامی افغان در حملات هوایی کشته و 327 تن دیگر نیز زخمی شدند که از هر سال دیگری از آغاز جنگ افغانستان بیشتر بود.

این در حالی است که تشدید حملات منجر به عقب‌نشینی طالبان از خواسته‌های این گروه نشد و در توافقنامه قطر، آمریکا در غیاب دولت افغانستان با آزادی 5 هزار زندانی پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، 7 هزار زندانی دیگر تا اواسط ماه جاری میلادی، خروج اسامی سران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و خروج کامل نیروهای خارجی تا ماه می سال 2021 توافق صورت گرفت بدون آنکه طالبان به پذیرش آتش‌بس مجبور شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала