Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اوبامیانگ از سوی کنفدراسیون آفریقا نقره داغ شد

© Sputnik / Григорий Сысоев /  مراجعه به بانک تصاویر اوبامیانگ Футбол. Лига Европы. Матч "Боруссия (Дортмунд) - "Краснодар"
اوبامیانگ Футбол. Лига Европы. Матч Боруссия (Дортмунд) - Краснодар - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنفدراسیون فوتبال آفریقا، پیرامریک اوبامیانگ به دلیل شکایت با جریمه نقدی روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک؛ پیر امریک اوبامیانگ پس از شکایت در توییترش از نگهداری او و هم تیمی‌های تیم ملی کشورش (گابن) در فرودگاه گامبیا، توسط کنفدراسیون فوتبال آفریقا 7.500 پوند جریمه شد.

تیم ملی گابل به مدت شش ساعت در یک روزی یک بازی مهم AFCON در فرودگاه گامبیا متوقف شدند و کاپیتان آرسنال به دلیل شریک سازی مجموعه‌ای از پست‌هایی در صفحات اجتماعی که "افتخار و اعتبار" کنفدراسیون فوتبال آفریقا را لکه دار کرد، جریمه شد.

کاپیتان آرسنال ماه گذشته فاش کرد که چطور قبل از این‌که پاسپورت بگیرند، بیش از شش ساعت در فرودگاه بانجول در گامبیا نگهداری شده‌اند. کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) تصمیم اوبامیانگ برای مستند کردن این رویداد در شبکه‌های اجتماعی را "توهین آمیز و تحقیرآمیز" عنوان نمود.

اوبامیانگ در ساعت 11:30 شب شروع به ثبت وضعیت تیم کرد. وی تصاویری از هم تیمی‌های خود را که در کف فرودگاه خوابیده بودند منتشر نمود و ادعا کرد قبل از جدال با گامبیا آنها احساس "گروگان گیری" کرده‌اند. اوبامیانگ نحوه نگهداری تیمش در فرودگاه را تا ساعت 5.56 صبح توضیح داد، یعنی کمتر از 12 ساعت قبل از شروع مسابقه.

کاپیتان آرسنال خواستار این بود که CAF مسئولیت را بپذیرد و از اختلال برای بهتر شدن وضعیت استفاده کند.

او نوشت: "کار خوب CAF، مثل این‌که ما به دهه 1990 برگشته‌ایم. این باعث بی انگیزگی ما نخواهد شد اما مردم باید بدانند که [کنفدراسیون فوتبال آفریقا] این مسئولیت‌ها را بر عهده دارد. 2020 و ما می‌خواهیم آفریقا رشد کند، اینگونه نیست که ما به آنجا خواهیم رسید."

گابن در نهایت در همان روز 2-1 به گامبیا باخت و اوبامیانگ سریعاً CAF را یک بار دیگر انتقاد کرد. بعد از بازی او به شبکه‌های اجتماعی رفت تا تصویری در اینستاگرام منتشر کند و حساب CAF را در کنار یک شکلک انگشت وسط برچسب گذاری کند.

اوبامیانگ سپس نوشت: "افتخار پلنگ‌ها به هیچ کلمه‌ای احتیاج ندارد، حتی اگر امروز باختیم."

در نتیجه پیام‌های اوبامیانگ در شبکه‌های اجتماعی، CAF همچنین 75.000 پوند جریمه روی فدراسیون فوتبال گامبیا تعیین کرد.

هیئت حاکمه فوتبال آفریقا بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن آمده بود: "فدراسیون گامبیا از وفاداری، صداقت و ارزش‌های ورزشی و قوانین بازی جوانمردانه در مورد استقبال از هیئت گابُن پیروی نکرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала