برنامه‌ ریزی‌های نظامی ارتش برای سال آینده آغاز شد

© Photo / MoDارتش افغان
ارتش افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با سرنوشت نا روشن روند صلح افغانستان، فرمانده‌هان ارتش ملی افغانستان روند برنامه‌ریزی‌های جنگی شان به سال آینده را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، رييس اركان ستر درستیز ارتش ، تأکید می ورزد که برای پیروزی در میدان جنگ باید نیروهای دولتی وارد حالت تهاجمی شوند.

در حالی که هم اکنون نبردها در بخش های بیش از بیست ولایت ادامه دارند؛ نظامیان پیشین می‌گویند که، اگر برنامه ریزی‌های تدافعی ادامه داشته باشد، نیروهای دولتی با چالش رو به رو خواهند شد.

فرمانده قول اردوی عملیات های خاص می‌گوید که دربهار آینده نیروهای دولتی با آماده‌گی‌های بهتر به میدان‌های جنگ خواهند رفت.

این نظامیان برخروج مسوولانه  نیروهای خارجی از افغانستان تاکید می ورزند. اما می گویند که حتا درصورت نبود نیروهای خارجی این نیروها توان تامین امنیت کشور را خواهندداشت. 

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در عملیات نیرو های ارتش برای آزاد سازی ولسوالی مارجه هلمند

در ماه‌های پسین بیشتر مرکز های نظامی در کشور گواه حمله‌های مرگبار بوده‌اند. 

نظامیان پیشین هشدار می دهند که، ادامه حالت تدافعی نیروهای دولتی را در میدان جنگ با چالش رو به رو خواهند کرد.

عتیق الله امرخیل، آگاه نظامی کشور در گفتگو با طلوع اظهار داشت:«آماده‌گی را طوری بگیریم که ابتکار را از دشمن بیگیریم. پیش از این که آنان حمله کنند تدابیر خود را داشته باشیم و جلوگیری کنیم. ما باید تعرض داشته باشیم.»

شهروندان کشور انتظار دارند تا مذاکرات دوحه هرچه زودتر به نتیجه بینجامند وبهار  آینده همانند نزده سال گذشته با اعلام عملیات های بهاری طالبان و دولت نه بل با پیام صلح آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала