داروی سرطان ریه که از گیان گرمسیری به‌دست می‌آید

© Fotolia / Dan Raceداروی سرطان ریه که از گیان گرمسیری به‌دست می‌آید
داروی سرطان ریه که از گیان گرمسیری به‌دست می‌آید  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسی موفق شدند نانومیله‌های اکسید زینک را که مانع رشد سلول‌های سرطانی ریه می‌شوند کشف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نانومیله های اکسید زینک "روی"  که مانع رشد سلول های سرطانی می شوند ، توسط دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات فناوری MISIS  با همکاری یک گروه بین المللی از محققان به دست آمد.

این نانومیله‌های ایجاد شده توسط گیاهان گرمسیری بی نظیر هستند، زیرا بدون مشارکت مواد سمی با استفاده از عصاره برگ گیاهان گرمسیری بدست می‌آیند.

نتایج تحقیقات در مجله JOM منتشر شده است.

  نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها   - اسپوتنیک افغانستان
نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها

دانشمندان موفق شدند با استفاده از عصاره برگ گیاه Cyrtrandroemia nicobarica که در جنگل‌های بارانی گرمسیری جزایر آندامان و نیکوبار در هند رشد می‌کند، نانومیله‌هایی را برای درمان سرطان ریه بدست بیاورند.

کارشناسان بیان می‌کنند که امروزه نانوذرات اکسید زینک (ZnO NR) به طور فعال در درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود: با کمک آن‌ها می‌توان دارو‌ها را به اندام‌های انسانی بیمار تزریق کرد و تصویری از مناطق آسیب دیده بدن به دست آورد.  این نانوذرات یک اثر ضد باکتری دارند و در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی با آسیب رساندن به غشای سلول آن‌ها موثر هستند.

 به گفته دانشمندان، در حال حاضر برای بدست آوردن اکسید زینک از روش‌های پر زحمت و تجهیزات گران قیمت استفاده می‌شود؛ بنابراین در سال‌های اخیر جهت سنتز سبز با استفاده از گیاهان، قارچ‌ها و باکتری‌ها به طور فعال منجمله گیاهان گرمسیری استفاده می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала