Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سرمربی تیم ملی آرجانتین در جام جهانی 2014 درگذشت

© REUTERS / John SibleySoccer Football - World Cup - Round of 16 - France vs Argentina - Kazan Arena, Kazan, Russia - June 30, 2018 Argentina's Lionel Messi reacts during the match
Soccer Football - World Cup - Round of 16 - France vs Argentina - Kazan Arena, Kazan, Russia - June 30, 2018 Argentina's Lionel Messi reacts during the match - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الخاندرو سابیا سرمربی تیم ملی آرجانتین در جام جهانی 2014، که این تیم را نائب قهرمان جهان ساخت، ساعتی قبل به عمر 66 سالگی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، هنوز فوتبال دوستان در کشور آرجانتین از شوک مرگ دیگو مارادونا خارج نشده بودند که شوک دیگر به آن‌ها وارد شد و الخاندرو سابیا سرمربی تیم ملی آرجانتین در جام جهانی 2014، که این تیم را نائب قهرمان جهان ساخته بود، ساعتی قبل به عمر 66 سالگی درگذشت.

سابیا فوتبال خود را با ریورپلاته آغاز کرد و در سال 1978 به لیگ انگلیس و تیم شفیلد یونایتد پیوست و پس از آن مدتی برای لیدز یونایتد توپ زد.

او پس سپری کردن دوران ناکام در انگلیس به استودیانتس پیوست و در این تیم به فوتبالش پایان داد.

سابیا برای اولین بار در سال 2009 به عنوان سرمربی تیم استودیانتس شروع به کار کرد و این تیم را قهرمان لیگ آرجانتین و کوپا لیبرتادورس ساخت.

سابیا در سال 2011 از هدایت این تیم سمتش استعفا داد و پس از آن به عنوان سرمربی تیم ملی آرجانتین انتخاب شد. او توانست آرجانتین را پس از 24 سال به دیدار نهایی جام‌جهانی فوتبال برساند اما در برابر آلمان در وقت‌های اضافه شکست خورد و دستش از رسیدن به جام ناکام ماند.

گفته می‌شود که مرگ سابیا همانند مارادونا به دلیل مشکلات قلبی بوده.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала