Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

داور جنجالی دیشب: نژاد پرست نیستم

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Футбол. РПЛ. Матч "Ростов" — "Урал"
توپ فوتبال  Футбол. РПЛ. Матч Ростов — Урал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داور چهارم بازی شب گذشته تیم های فوتبال پاریسن جرمن و باشاک شهیر امشب حضور نخواهد داشت.

سباستین کولتسکو، داور رومانیایی و چهارم به کمک مربی باشاک شهیر توهین نژادپرستانه کرده که «دمبابا» با شنیدن این حرف به سمت داور می‌آید و شدیداً اعتراض می‌کند.

 او در اعتراض‌هایش به داور می‌گوید که چرا از واژه نژادپرستانه استفاده کرده در صورتی که می‌توانسته جور دیگری بیان کند. این اعتراض او باعث می‌شود که نماینده ترکیه حاضر نشود با حضور این داور به زمین بازگردد. جالب اینجاست که تصمیم گرفته شد جای این داور با یکی از داوران اتاق ویدیوچک عوض شود ولی باشاک‌شهیر بر این عقیده بود که او نباید کلا در اینجا حضور داشته باشد.

حال اما در بیانیه یوفا مشخص است که اتحادیه فوتبال اروپا با این درخواست باشاک شهیر موافقت کرده چرا که نام لوچسکو داور رومانیایی مورد نظر در فهرست تیم داوری بازی امشب دیده نمی شود.

​طبق گزارشی که ProSport  منتشر کرده کولتسکو در خصوص این مطلب با خانواده‌اش صحبت می‌کند. این رسانه مدعی شد که داور چهارم خطاب به خانواده‌اش گفت: "من فقط خواستم آدم خوبی باشم. نمی‌روم ببینم که سایت‌ها و رسانه‌ها در خصوص من چه نوشته‌اند ولی هر کس که مرا می‌شناسد می‌داند من نژادپرست نیستم. حداقل امیدوارم."

پس از این اتفاق، اویدیو هاتگان، داور اصلی مسابقه سکوت اختیار کرد و در این خصوص به europe1 گفت: ما نمی‌توانیم در حال حاضر بیانیه بدهیم. اول باید در خصوص این موضوع با یوفا صحبت کنیم. مشخصا ما ناراحت هستیم ولی به این سکوت ما احترام بگذارید و موقعیت را درک کنید.

پس از این بازی نیز به نقل EFE وزیر ورزش رومانی در خصوص اظهارات داور رومانیایی عذرخواهی کرد و گفت: من از طرف کشور رومانی در خصوص اتفاقی که رخ داده عذرخواهی می‌کنم. ما هر نوع بیان و صحبتی که بتواند نژادپرستانه یا تبعیض آمیز تلقی شود به شدت محکوم می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала