کمیسیون مستقل حقوق بشر: 630 کودک در 6 ماه نخست سال 2020 قربانی جنگ شده‌اند

© Sputnik / TAZIMبیجاشدگان داخلی کودکان
بیجاشدگان داخلی کودکان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر در حالی که کودکان را درکشور قربانی اصلی جنگ میداند می‌گوید که در شش ماه نخست سال 2020 نزدیک به هفت صد کودک قربانی جنگ شده‌اند .

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که درشش ماه  نخست  سال 2020 میلادی، بیشتر از  630 کودک در کشور قربانی جنگ‌ها شده‌اند.

بربنیاد گفته‌های این کمیسیون 225 کودک کشته و 405 تن دیگر  زخمی شده‌اند .

این کمیسیون کودکان را از قربانیان اصلی جنگ درکشور میدانند و علت قربانی  شدن کودکان را گسترش جنگ به بخش‌های رهایشی می‌داند.

 افغانستان خطرناکترین کشور جهان برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان خطرناکترین کشور جهان برای کودکان

مستقل حقوق بشر در حالی که کودکان را درکشور قربانی اصلی جنگ میداند می‌گوید که در شش ماه نخست سال 2020 نزدیک به هفت صد کودک قربانی جنگ  شده‌اند .

ذبیح الله فرهنگ، رییس نشرات کمیسیون مستقل حقوق بشر در این باره چنین اظهار داشت:«630 کودک در افغانستان قربانی شده، 225 تن کشته به ثبت رسیده، 405 هم زخمی، ممکن ای رقم بیشتر باشه که بسیار طبیعی است. اما آنچه که در امکان بوده ما ثبت کردیم، مطابق به حقوق بین الملل بشردوستانه، افرادی که در جنگ شامل نیستند اگر قربانی می شوند جنایت جنگی است.»

سازمان ملل متحد افغانستان  را یکی از مرگبار ترین کشورها برای کودکان  می‌گوید.

بربنیاد آمارهای گزارش سازمان ملل متحد در سال 2019 میلادی در افغانستان بیشتر از سه هزار کودک در حمله های گونه گون کشته و یا زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала