راس ویلسون: دولت افغانستان به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد

© @https://twitter.com/USAmbKabul راس ویلسون: دولت افغانستان به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد
   راس ویلسون: دولت افغانستان به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاردار سفارت آمریکا در کابل می گوید که دولت افغانستان برای نشان دادن تعهدش برای مبارزه با فساد اداری به مصونیت افراد قدرتمند پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد گفت: در روز جهانی مبارزه با فساد، می‌خواهم تاکید کنم آمریکا انتظار دارد که دولت افغانستان تعهد خود را در زمینه شفافیت و پاسخگویی با اولویت‌دهی به مبارزه واقعی و قابل اثبات علیه فساد اداری تقویت کند.

وی افزود: برای نشان دادن تعهد در مبارزه با فساد و اصلاحات نهادی، افغانستان باید به مصونیت از مجازات افراد قدرتمند رسیدگی کند؛ دولت افغانستان باید به افراد قدرتمند پیامی ارسال کند که در صورت جرم و جنایات، مجازات خواهند شد.

ویلسون ادامه داد: پیشرفت در زمینه فساد به معنای نتایج قابل اثبات است که به پشتیبانی گسترده مردم، تقویت افغانستان و تضمین حمایت مداوم جامعه بین‌الملل از افغانستان کمک می‌کند.

این در حالی است نشست کشورها و سازمان‌های حامی مالی افغانستان در ژنو اوایل آذرماه با کاهش 3 میلیارد دالری سطح کمک‌ها و نیز مشروط بودن ارائه آن پایان یافت.

US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان
سفارت آمریکا در کابل: اشتباه شوروی در افغانستان را تکرار نمی‌کنیم

گفتنی است که سطح کمک‌های تعهد شده در سال 2016 میلادی 15.2 میلیارد دالر بود، اما این بار حامیان مالی افغانستان متعهد شده‌اند که در 4 سال آینده در مجموع 12 میلیارد دالر را به افغانستان کمک کنند.

گفتنی است که بسیاری از کشورها و سازمان‌ها نیز پرداخت این کمک‌ها را به پیشرفت در روند صلح، مبارزه با فساد، عدم احیای امارت اسلامی، شفافیت و حمایت از حقوق بشر مشروط کرده‌اند.

لازم به ذکر است که در این میان، شماری از کشورها نیز بجای تعهد 4 ساله بمدت یک سال متعهد به کمک به افغانستان شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن 600 میلیون دالر برای کمک به افغانستان متعهد شده که 300 میلیون آن مشروط به پیشرفت در روند صلح و پس از بررسی این روند پرداخت می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала