آمریکا: برای دفع حملات فضایی نیاز به آمادگی داریم

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoآمریکا: برای دفع حملات فضایی نیاز به آمادگی داریم
آمریکا: برای دفع حملات فضایی نیاز به آمادگی داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از ضرورت آمادگی برای دفع حملات فضایی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید امروز پنج‌شنبه (10 دسامبر) در سند استراتژی جدید ملی فضایی ایالات متحده که در سایت کاخ ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده اعلام کرد: فضای کیهانی در حال تبدیل شدن به یک صحنه بالقوه برای خصومت بین ایالات متحده و دشمنان آن است، بنابراین در صورت لزوم واشنگتن ، برای دفع حملات فضایی باید کاملا آماده باشد.  

کاربران نماد نیروهای فضایی آمریکا را مورد تمسخر قرار دادند  - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر کاربران به لوگوی جدید نیروی فضایی آمریکا

درمتن این سند گفته شده است: " کاملا ضروری است تا ایالات متحده کار نهادهای امنیت ملی، سیاست ها، استراتژی ها، دکترین ، اصول رازداری امنیتی و توانایی های خود را برای بازدارندگی های رزمی ، نشان دادن رفتار مسئولانه و در صورت لزوم دفع تجحملات فضایی، افزایش دهد.  از اجزای مهم این سند "دفاع از منافع ایالات متحده در فضا"  عنوان شده است.

این وظایف باید توسط نیروی فضایی ایالات متحده انجام شود که در دسامبر 2019 ایجاد شده است. تأکید شده است که فضا به دلیل تمایل رقبای ایالات متحده برای به چالش کشیدن واشنگتن، به یک حوزه "رقابت" تبدیل شده است.

پیش ازاین در تاریخ 9 دسامبر، جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی آمریکا، گفت که روسیه در فضا غیرمسئولانه و "تحریک آمیز" عمل می کند. به گفته وی ، مسکو موقعیت های فضایی بالقوه خطرناکی را ایجاد کرده است که تهدید بزرگ برای منافع آمریکا  تلقی می‌شود. به عنوان مثال ، امسال روسیه ماهواره ای را پرتاب کرد که در کنار ماهواره دولت آمریکا فعالیت دارد.

شایان ذکر است که پیش از این، ایده تشکیل ارتش فضایی از سوی کاخ سفید مطرح شده بود، زیرا در استراتژی فضایی جدید آمریکا، فضا به عنوان یکی از مناطق عملیات نظامی تعیین شده است. پیش از این رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 1983، برنامه دراز مدت علمی و تحقیقاتی و همچنین ابتکار استراتژیک دفاعی، یا "جنگ ستارگان" اعلام کرد. هدف اصلی این برنامه ایجاد یک منبع علمی و فنی برای توسعه سیستم دفاع راکتی گسترده با عناصر فضایی می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала