متحدان مادورو 91 درصد کرسی‌های مجلس ونزوئلا را کسب کردند

© AP Photo / Ariana Cubillosمتحدان مادورو 91 درصد کرسی‌های مجلس ونزوئلا را کسب کردند
متحدان مادورو 91 درصد کرسی‌های مجلس ونزوئلا را کسب کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس نتایج جدید انتشار یافته در پایگاه اطلاع‌رسانی «شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا»، متحدان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات یکشنبه گذشته 91 درصد از کرسی‌های مجلس را به دست آورده‌اند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آمار اعلام شده از سوی شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا نشان می‌دهد که نامزدهای حزب حاکم «سوسیالیست» و احزاب متحد آن موفق شده‌اند 253 کرسی از مجموع 277 کرسی پارلمان این کشور را به دست آورند. حزب مخالف موسوم به «اقدام دمکراتیک» که اکنون از سوی سایر مخالفان به همسویی با دولت متهم شده ، 11 کرسی به دست آورده است. 

نیکولاس مادورو  - اسپوتنیک افغانستان
مادورو آمادگی خود را برای گفتگو با مخالفین اعلام کرد

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس کنونی پارلمان از همفکران خود خواسته که در جلسه مشورتی در روز 12 دسمبر شرکت کنند و در حال زمینه‌سازی برای مطرح کردن درخواست‌های مردمی به منظور رد نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور است. مادورو می‌گوید که گوایدو دست نشانده امریکا است و وضعیت اقتصادی ونزوئلا هم ناشی از تحریم‌های واشنگتن است.

برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا که از ماه‌ها قبل محل مناقشه مخالفان داخلی و خارجی این کشور بود، واکنش‌های جهانی مثبت و منفی بسیاری از رد مشروعیت و ادعای تقلب تا تایید شفافیت و به رسمیت شناختن نتایج این رویداد سیاسی را به همراه داشته است. 

برازیل، کلمبیا، کانادا و شیلی از جمله کشورهایی هستند که نسبت به ونزوئلا موضع مخالف داشته و نتایج انتخابات این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند، در حالیکه دولت کوبا از متحدان ونزوئلا و از کشورهای مغضوب امریکا با انتشار بیانیه‌ای پیروزی حزب سوسیالیست را به دولت مادورو تبریک گفت.

دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا که از ماه‌ها قبل در تلاش بوده تا در بالاترین سطح از نظارت، هرگونه ادعای تقلب در انتخابات از سوی مخالفان داخلی و خارجی را منتفی کند، از اتحادیه اروپا نیز دعوت کرد تا به عنوان ناظر، روند رای گیری انتخابات مجلس این کشور را رصد کند. با این وجود «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد این درخواست، از ونزوئلا خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала