Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نفرین اینتر در لیگ قهرمانان پس از قهرمانی با مورینیو در سال 2010

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر اینتر
اینتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم فوتبال اینترمیلان گویا در لیگ قهرمانان طلسم شده است زیرا نراتزوری پس از مورینیو روی خوبی در اروپا را ندیده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ اینتر در 22 می 2010 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با پیروزی 2-0 برابر بایرن مونیخ سومین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را به دست آورد.

در آن زمان ژوزه مورینیو سرمربی این تیم بود و شاگردان وی با یک سه گانه تاریخی کار خود را به پایان بردند: اسکودتو، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان. اما با خروج مربی پرتگالی از سال بعد به رئال مادرید، همه چیز تغییر کرد.

یک سوپر کاپ ایتالیا، یک جام جهانی باشگاه‌ها - این جام اخیر را به لطف موفقیت فصل قبل به دست آورد - و یک کوپا ایتالیا تنها جام‌هایی هستند که نراتزوری از آن زمان به خانه آورده است.

هیچ یک از رافا بنیتز، لئوناردو، جیان پیرو گاسپرینی، کلودوی رانیری، آندره استراماچونی، والتر مازاری، روبرتو مانچینی، فرانک دی‌بوئر، استفانو وکی (دوبار)، استفانو پیولی، لوسیانو اسپالتی و آنتونیو کونته موفق به فتح اروپا نشده‌اند و همچنان هیچ یک از آنها سری A را نیز برنده نشده‌اند.

اینتر حتی از زمان رقابت‌های 2010/11 که در مرحله یک هشتم نهایی به مارسی باخت، حتی از مرحله گروهی عبور نکرده است.

بهترین نتیجه آنها از زمان پیروزی در مسابقات در سال 2010، مرحله یک چهارم نهایی سال بعد بود جایی‌که آنها به تیم شالکه که آنزمان مانوئل نویر و رائول گونزالس در آن بازی می‌کرد، باختند.

تاریخچه اخیر آنها در این مسابقه شاید دردناک‌ترین باشد. آنها برای اولین بار پس از هفت سال در 2018/19 به رویداد برتر اروپا بازگشتند اما در سه فصلی که پس از آن شرکت کردند، هر بار در مرحله گروهی حذف شدند.

آنها برای رسیدن به فینال لیگ اروپا در دوره گذشته خوب عمل کردند اما این دیدار را به سویا واگذار نمودند.

در این سال با گروه سختی شامل رئال مادرید، بوروسیا مونشن گلادباخ و شاختار دونتسک برخورد سختی شد. اما آنها فقط در بازی گروهی آخر خود توانستند با اوکراینی‌ها به تساوی برسند، به این معنی که آنها در انتهای گروه قرار دارند و حتی نمی‌توانند به لیگ اروپا راه پیدا کنند.

پس از خروج، کونته صریح بود و گفت: "شاید ما فقط برای مقابله با جهش کیفیت آماده نبودیم. ما باید چیزها را واضح تحلیل کنیم. ناامیدی زیادی وجود دارد، اما من فکر نمی‌کنم ما ساده لوح باشیم. ما فقط نمی‌توانستیم گل بزنیم. اگر شما گل نزنید، برنده نمی‌شوید. اما تصمیمات داوری زیادی هم نگرفتیم و اگر به همه بازی‌های ما نگاه کنید در کل اقبال زیادی نداشتیم."

بزرگترین ناکامی این تیم بدون شک پیروزی در هیچ یک از سه دیدار خانگی آنها نبود، تساوی با گلادباخ و شاختار و باخت به رئال مادرید.

همه اینها ضربه سنگینی به باشگاهی است که در دو فصل گذشته 290 میلیون یورو زیر نظر کونته هزینه کرده است. اما اشرف حکیمی، روملو لوکاکو، الکسیس سانچز، کریستین اریکسن، آرتورو ویدال، نیکولو بارلا و استفانو سنسی به آنها کمک نکرده‌اند تا طلسم خود را پایان دهند، موردی که پس از دوران مورینیو تا هنوز باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала