کشف روشی برای برقراری ارتباط با فرازمینی ها

© Depositphotos.com / Mik38Художественное изображение НЛО
Художественное изображение НЛО - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اخیراً راهی برای کمک به بشریت در شنیدن "صدای" فرازمینی ها را پیدا کرد اند.

به گزارش اسپوتنیک، احتمال وجود حیات هوشمند در سیارات دیگر همیشه تخیل افراد را به هیجان آورده است. موجودات فرازمینی اغلب در فیلم ها ساخته و پرداخته می‌شوند، اما هنوز تأیید دقیقی بر وجود آنها موجود نیست.

 دانشمندان اخیراً راهی برای کمک به بشریت در شنیدن "صدای" فرازمینی ها پیدا کرد اند.

تلاش بشر برای توافق با موجودات بیگانه - اسپوتنیک افغانستان
تلاش بشر برای توافق با موجودات بیگانه

در چند سال گذشته ، متخصصان نجوم استفاده از طرح جدیدی را برای جستجوی حیات فرازمینی به نام METI (پیام رسانی با هوش فرازمینی) آغاز کرده اند. این طرح شامل ارسال سیگنال ها به فضای خارج است. دانشمندان آنها را به فضا می فرستند و اشکال از حیات فرازمینی را وادار به پاسخ می‌کنند. برخی از متخصصان نجوم معتقدند که احتمال پاسخ گرفتن از آنها کاملاً زیاد است – این امر فقط به وقت و حوصله بستگی دارد.

نشریه Daily Star می‌نویسد آخرین پیام از اسپانیا ارسال شده بود. این پیام به سمت ستاره لوتن که 12 سال نوری از خورشید فاصله دارد ارسال شد. دو سیاره به دور این ستاره می چرخند که یکی از آنها قابل سکونت است. اما از آنجا که سیگنال  به فاصله   دور فرستاده شده است ، پس در صورت حیات در سیاره نامبرده ، پاسخ آن زودتر از سال 2042 به زمین نخواهد رسید.

شایان ذکر است که برخی از دانشمندان از دریافت پاسخ از فضا  هراس دارند، زیرا دریافت پاسخ از سوی بیگانگان احتمال دارد به تسخیر زمین بیانجامد. با این حال ، طرفداران ارسال سیگنال به فضا معتقدند جای نگرانی نیست. آنها بسیار بیشتر نگران این واقعیت هستند که ممکن است فرزمینی ها قادر به درک انسان های زمینی نباشند. برای دور زدن این موضوع ، سیگنال ها کوتاه تر ، واضح تر و خلاصه تر ارسال می شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала