Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بررسی مرحله گروهی لیگ قهرمانان؛ هالند، مسی، ژیرود

© AP Photo / Martin Meissnerارلینگ هالند -دورتموند
ارلینگ هالند -دورتموند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارلینگ هالند فقط چهار بازی انجام داد اما همچنان در مرحله گروهی به عنوان بهترین گلزن به کار خود پایان داد، جایی که لیونل مسی در بازی آزاد موفق به گلزنی نشد.

با پایان یافتن مرحله گروهی، منچستر یونایتد، اینتر و آژاکس بزرگترین حذف شده‌های لیگ قهرمانان بودند اما تاکنون ستاره‌های نمایش چه کسانی بوده‌اند؟

عجیب نیست که ارلینگ هالند با برجستگی در نیمه اول گل‌های بوروسیا دورتموند در صدر گروه F  برجسته ظاهر شد. اما از لیونل مسی که سه گلش همه از روی نقطه پنالتی برای بارسلونا ثبت شد باید چه کنیم؟ و آیا اینتر فوق العاده بدشانسی آورد که سر خم کند؟

با استفاده از داده‌های Opta ما نگاه دقیق‌تری به عملکرد نخبگان اروپا داشتیم.

چکش هالند می‌زند

پای چپ ستاره نارویژی مرگبارترین سلاح حال حاضر فوتبال جهان است و دیدن او که با شش گل در چهار بازی در رده‌های بالای جدول گلزنی قرار دارد جای تعجب ندارد.

همین امر او را در کنار نیمار پاری‌سن‌ژرمن، مارکوس راشفورد یونایتد و آلوارو موراتا مهاجم یوونتوس قرار داد که همگی بازی‌ها و دقیقه‌های بیشتری نسبت به تیرانداز دورتموند داشتند.

پنج گل هالند از طریق پای چپ و قابل اعتماد او بود و این روند ادامه دهنده فُرم خوب‌اش در اروپا بود پس از آن که فصل گذشته در شش بازی گروهی برای سالزبورگ 8 گل زد و در حذفی دو گل برای دورتموند به ثمر رساند. گل‌های این بازیکن 20 ساله در لیگ قهرمانان در این فصل هر 57.5 دقیقه یکبار به ثمر رسیده و در بین بازیکنانی که بیش از دو بار در دقیقه به ازای هر گل گل زده‌اند پس از اولیویه ژیرود از چلسی دوم است (پنج گل، هر 28.4 گل)

با این حال، وقتی صحبت از گلزنی کلی در مرحله گروهی این دوره بود این ستاره دیگر بوندسلیگا بود که در اروپا پیشتاز بود و آلسان پله از بروسیا مونشن گلادباخ موفق شد هشت گل - پنج گل و سه پاس گل بدهد.

آلمان مرحله گروهی پرباری داشت زیرا دورتموند، گلادباخ، آر بی لایپزیگ و بایرن مونیخ به جمع 16 تیم صعود کردند - اولین باری که چهار تیم از بوندسلیگا از فصل 15-2014 صعود کرده‌اند (بایر لورکوزن‌، دورتموند، شالکه و بایرن).

هالند از ندیدن سالزبورگ ناامید خواهد شد، با این وجود تیم اتریشی پس از چلسی در رقابت‌های فصل 13-13/2012 به تیم دوم تبدیل می‌شود که 16 گل یا بیشتر در مرحله گروه اول دریافت کرده و حذف شد.

 

کیف مخلوط مسی

برای اولین بار از زمان ثبت اولین گل‌اش در لیگ قهرمانان اروپا در 2005-06 مسی از بازی آزاد در مرحله گروهی موفق به گلزنی نشد.

از اوج هشت گل بازی آزاد در فصل 2014-15 و 17-2016، این بار تعداد او به صفر رسید حتی اگر بارسلونا به راحتی راهی مرحله حذفی شد.

این بازیکن 33 ساله آرجانتینی در مرحله گروهی سه پنالتی را زد - در مجموع با تیمو ورنر چلسی و چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو - مطمئن شد که قحطی کامل نیست.

مسی در شکست 3-0 این هفته مقابل یوونتوس هفت شوت به سمت دروازه داشت که بیشتر از هر بازیکن دیگری است که حداقل از 2003/2004 بدون گلزنی در لیگ قهرمانان داشته است.

او همچنین در طول شش بازی بیشتر از هر بازیکن دیگری موقعیت ایجاد کرد، در مجموع 16 گل مسی باعث شد که او یک گل بالاتر از دوسان تادیچ از آژاکس و برونو فرناندس از یونایتد باشد که هر دو فقط در سال جدید فوتبال لیگ اروپا را دارند.

از این شانس‌ها اما فقط دو گل به مسی پاس گل دادند. خوان کوادرادو بازیکن یوونتوس که 5 گل به ثمر رساند، پیشتاز این امتیاز بود.

بارسلونا بیش از هر تیم دیگری فرصت ایجاد کرد (84) و پس از آن رئال مادرید (77)، سویا و بایرن (هر دو 73). بایرن قهرمان نهایی در سال گذشته 106 شانس در مرحله گروهی داشت، زیرا آنها استاندارد بالایی را که در تمام طول رقابت حفظ کردند، تعیین کردند.

بارسلونا همچنین بیشترین فرصت‌های تعریف شده توسط Opta را به عنوان "شانس بزرگ" در شش دوره بازی این فصل با 26 بازی در اختیار داشت. آنها 46.15 درصد از این افتتاحیه‌ها را تبدیل کردند که آنها را در بین تیم‌هایی که حداقل 15 بار دارند در رتبه هشتم قرار داد - یونایتد پیشرو بود با به دست آوردن 68.75 درصد از 16 فرصت این چنینی.

 

آیا اینتر قاب گرفته بود؟

اینتر این هفته نتوانست مقابل شاختار دونتسک برنده شود که با آن می‌توانست به مرحله یک شانزدهم نهایی برسند، در حالی که ضربه لاوتارو مارتینز زود به تیر دروازه برخورد کرد و بدشانسی خود را گسترش داد.

مهاجم آرجانتینی در مرحله گروهی چهار بار به دروازه برخورد کرد، بیشتر از هر بازیکن و بیشترین تعداد در کل فصل لیگ قهرمانان از زمان رابرت لواندوفسکی پنج بار برای بایرن که به تیرک زده است.

بر خلاف لواندوفسکی که در آن بازی 8 گل در 9 بازی به ثمر رساند، مارتینز فقط یک گل به ثمر رساند.

اینتر طی شش بازی خود در مجموع هفت بار به تیرک زده است که بالاترین تعداد مشترک در کنار رئال مادرید است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала