Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

روزهای درخشان زیدان؛ زیزو به رکورد 150 برد با رئال مادرید رسید

© REUTERS / SERGIO PEREZزیدان
زیدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زین الدین زیدان با پیروزی رئال مادرید مقابل مونشن گلادباخ رکورد جدیدی به نامش در باشگاه مادریدی ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید شب گذشته در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف مونشن گلادباخ رفت و با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و کهکشانی‌ها به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم راه یافتند.

رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
تاریخ‌سازی رئال در لیگ قهرمانان؛ کهکشانی‌ها همیشه از مرحله گروهی صعود کرده اند!

زیدان با این رکورد به دومین مربی تاریخ رئال تبدیل شد که بیشترین بُرد را دارد. میگل مونیوز با کسب 357 برد با رئال در رده اول قرار دارد. زیدان  اولین مربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که سه بار متوالی قهرمان این جام شده است.

سایت باشگاه رئال نوشت این 150 برد زیدان در رئال در تورنمنت‌های مختلف است  که 105 بُرد در لالیگا، 28 بُرد در لیگ قهرمانان اروپا، هشت بُرد در جام جذفی اسپانیا، چهار بُرد در جام باشگاه های جهان، سه بُرد در سوپر کاپ اسپانیا و 2 بُرد در سوپر کاپ اروپاست. همچنین رئال با هدایت زیدان در این بازی ها 536 گل به ثمر رسانده است.

همچنین نام زیدان در فدراسیون بین المللی فوتبال در 100 فهرست بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال از نظر پله حضور دارد. زیدان برنده جایزه بهترین بازیکن سال اروپا، جایزه با ارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا و  بهترین بازیکن جام جهانی فوتبال 2006 شده‌ و به قهرمانی جام جهانی 1998،  جام ملت‌های اروپا،  جام باشگاه‌های اروپا،  لیگ ایتالیا، و لیگ اسپانیا رسیده است. 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала