Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان غم‌انگیز 2020؛ اسطوره فوتبال ایتالیا از دنیا رفت

© Sputnik / Юрий Сомов /  مراجعه به بانک تصاویر پائولو روسی
پائولو روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قهرمان تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام جهانی 1982 در 64 سالگی جان خود را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، پائولو روسی، اسطوره بزرگ فوتبال ایتالیا و یوونتوس، آقای گل و قهرمان جام جهانی 1982 و برنده توپ طلا در سن 64 سالگی فوت کرد.

Soccer Football - Champions League Semi Final Second Leg - Liverpool v FC Barcelona - Anfield, Liverpool, Britain - May 7, 2019 Barcelona's Lionel Messi reacts  - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تسلیت مسی به خاطر درگذشت مربی پیشین؛ چیزهای زیادی از سابیا یاد گرفتم

این بازیکن در دو مقطع در تیم یوونتوس توپ زده است. یک بار بین سال های 1973 تا 1975 و مقطع دوم که طولانی تر و در واقع دوران اصلی حضور او در جمع بیانکونری‌ها به حساب می‌آید بین سال‌های 1981 تا 1985 است که در این مدت او با 83 بازی در پیراهن یووه، 24 گل به ثمر رساند. البته روسی پس از این دوران راهی میلان شد.

از بیاد ماندنی ترین لحظات ادوار جام جهانی هت تریک او برابر برزیل در جام جهانی 82 اسپانیا است .روسی در کنار روبرتو باجو و کریستن ویری با زدن 9 گل بهترین گلزنان تاریخ ایتالیا در جام جهانی محسوب می شوند. اوج درخشش روسی در جام جهانی بود.

او شش گل را در این رقابت ها به ثمر رساند و آتزوری به لطف این گل ها برازیل، آرجنتین، لهستان و آلمان را شکست داد و توانست آقای گل جام شود. همچنین برنده توپ طلا در این سال شد. او در دوران ورزشی اش 340 بازی انجام داد و 134 گل به ثمر رساند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала