واکسین بریتانیا به اندازه کافی مؤثر نیست

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین
واکسین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکسین کرونا ساخت AstraZeneca مؤثر نیست، اما می توان آنرا با ترکیب دوم اصلاح کرد که از "Sputnik V" روسی نقل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالیا، در پایان ماه نوامبر، تیم توسعه دهنده واکسن ویروس کرونا ویروس Sputnik V روسی، کمپنی AstraZeneca بریتانیائی را هنگام انجام آزمایش های مکرر، پیشنهاد کرد که تزریق خود را با تزریق Sputnik V ترکیب کند تا اثربخشی آن افزایش یابد. 

واکسین Sputnik V  - اسپوتنیک افغانستان
AstraZeneca قصد خریداری واکسین Sputnik V روسی را دارد

صندوق سرمایه گذاری خصوصی روسیه اعلام کرد که آزمایش کلینیکی واکسین AstraZeneca در ترکیب با واکسین بردار آدنو ویروس Sputnik V قبل از پایان سال آغاز می شود. گینسبورگ افزود: "آنها یک مشکل دارند - و آن کارایی ناکافی بالا در آزمایش اپیدمیولوژیک می باشد. بدیهی است که باید با استفاده از ترکیب دوم افزایش یابد، واکسیناسیون بائیست دو بار صورت بگیرد و تا آنجا که من به یاد می آورم فقط آدنو ویروس ساخته شده بر اساس آدنو ویروس میمون از سروتیپ سوم دارند و هیچ چیز دیگری در دست ندارند. ما دو آدنو ویروس مختلف داریم. آنها یکی از آنها را می گیرند و مثابه تقویت کننده استفاده می کنند (تقویت - ویرایش) "، -.به گفته این متخصص، برای AstraZeneca ، تقویت اثر عمومی با همان اثری كه در مرحله اول واكسین سازی استفاده شده است ، "كاملاً خوب نیست ، زیرا آنتی بادی در پاكت ویروس تولید می شود و تقویت دوم بسیار ضعیف خواهد بود."

واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
ارجنتاین قرارداد واکسین کرونا ساخت روسیه را امضا نمود

همانطور که AstraZeneca اشاره کرد ، واکسینهای AZD1222 (که توسط AstraZeneca با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده است) و Sputnik V بر اساس ناقلین آدنو ویروسی تعبیه شده در پروتئین سنبله ویروس SARS-CoV-2 هستند. در همان زمان، آدنو ویروس ها از توانایی تکثیر محروم هستند - آنها یک سیستم برای رساندن مواد جنتیکی (آنتی جن) به سلول های بدن انسان استند.

در اواخر ماه نوامبر، AstraZeneca  نتایج اولیه آزمایش کلینیکی مرحله سوم واکسین خود را منتشر کرد. محققین میانگین کارایی واکسیناسیون را 70.4% با حداقل مثمر بودن آن 62% و حداکثر 90% پیشبینی شده است. دانشمندان تعجب کردند، که در ابتدا نخست نیم واکسین به مریضان منتقل می گردد و سپس دوز کامل واکسین داده میشود. در این صورت سازندگان اثربخشی واکسین را 90% تخمین زده اند. با این حال ، با دو دوز کامل ، اثر 62 بود.

دومین تجزیه و تحلیل مؤقت نتایج حاصل از یک مطالعه کلینیکی واکسین Sputnik V، نشان داد که موثر بودن  91.4 % آن در بیست و هشتمین روز و پس از اولین تزریق و بیش از 95% در روز 42 ملاحظه گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала