واکنش‌ها به درگذشت استاد رهنورد زریاب

© Sputnik / SAKHIواکنش‌ها به درگذشت استاد رهنورد زریاب
واکنش‌ها به درگذشت استاد رهنورد زریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعلام خبر مرگ رهنورد زریاب فضای شبکه های اجتماعی مملو از واکنش‌ها و ابراز اندوه و همدردی شد.

به گزارش اسپوتنیک، استاد محمد اعظم رهنورد زریاب که از دوهفته بدین سو در بستر بیماری بسر میبرد صبح امروز جمعه 21 قوس در شفاخانه 400 بستر کابل در گذشت
شماری از سیاسیون، فرهنگیان، نویسندگان، دانشجویان، استاتید دانشگاه و همه مردم این کشور خبر فوت رهنورد زریاب را ضایعه جبران ناپذیر خواندند.
اشرف غنی احمدزی، ضمن غم شریکی با خانواده استاد زریاب و جامعه ادبی و فرهنگی افغانستان، مرگ او را یک ضایعه بزرگ در عرصه ادب و فرهنگ کشور خواند.


عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان لحظاتی پس از انتشار خبر مرگ زریاب نوشت که نویسنده و چهره فرهنگی پر آوازه افغانستان در کابل درگذشت.
او افزود که شکی نیست که با درگذشت رهنورد زریاب، افغانستان یکی از نویسندگان برجسته و نام‌آور تاریخ معاصرش را از دست داد. سفر بی‌بازگشت استاد فرزانه و پیر قصه‌گو، ضایعه‌یی جبران‌ناپذیر و خلائی پُر ناشدنى برای جامعه ادبی کشور است.


فوزیه کوفی نیز به وفات استاد رهنورد واکنش نشان داده و در فیسبوک چنین نوشت: "استاد رهنورد زریاب، کاخ بلند فارسی،نویسنده و رومان‌نویس مطرح حوزه‌ی تمدنی ادبیات این زبان بود. دهه‌ها برای غنامندی فارسی نوشت و نوشته‌هایش ميليون‌ها مخاطب در افغانستان و منطقه پیدا کرد. استاد فقیرانه زندگی کرد؛ اما زبان و فرهنگ یک تمدن را پربار ساخت. مرگ او در شرایط که سخت نیازمند حضور و فعالیت‌اش بودیم، ضایعه‌ی بزرگ و جبران‌ ناپذیر است."


«لطف الله نجفی زاده» خبرنگار و گرداننده طلوع نیوز که زریاب نیز مدتی به عنوان ویراستار در آن تلویزیون کار می کرد، در فیسبوک خود نوشته است، استاد زریاب که چند روز پیش به بیماری کرونا گرفتار شده بود، درگذشت.


در همین حال فرهاد دریا نیز درگذشت استاد رهنورد زریاب را تسلیت گفت و افزود که استاد بیش‌تر از پنجاه سال برای فرهنگ افغانستان کار و پیکار کرده بود و در قلمرو زبان فارسی، نامی بلندآوازه و بزرگ بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала