هشدار طالبان: به حملات هوایی آمریکا پاسخ خواهیم داد

© AP Photo / Hussein Sayedهشدار طالبان: به حملات هوایی آمریکا پاسخ خواهیم داد
هشدار طالبان: به حملات هوایی آمریکا پاسخ خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان حملات هوایی آمریکا را نقض صریح توافقنامه قطر خواند و هشدار داد که در برابر تداوم این حملات عکس‌العمل نشان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در «ادامه سرپیچی‌ها از توافقنامه قطر»  منطقه «لاکوخیل» ولسوالی «ژری» ولایت «کندهار» را هدف بمباران قرار داد

وی با تاکید بر اینکه حملات در منطقه غیرجنگی صورت گرفته افزود که در نتیجه این بمباران‌ها 10 نفر کشته شده و خانه‌های زیادی از غیرنظامیان تخریب شدند.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ما این حملات بی‌باکانه را بشدت تقبیح نموده، و آن را سرپیچی علنی از پیمان دوحه می‌دانیم.

کشته شدن 48 جنگجوی طالبان در کندهار - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 48 جنگجوی طالبان در کندهار

وی همچنین خاطرنشان کرد: مناطق مذکور بسیار دور از خطوط جنگی قرار دارند و در آنجا هیچگونه تحرکات نظامی وجود نداشته و یا درگیری رخ نداده، و پیمان دوحه از بمباران چنین مواضعی منع می‌کند.

احمدی هشدار داد: ادامه چنین برخورد غیر مسئولانه، می‌تواند طالبان را هم به عکس‌العمل وادار سازد که در اینصورت مسئولیت آن با طرف آمریکایی است.

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع ملی کشوراعلام کرد که روز گذشته نیروهای دفاعی و امنیتی افغان با حمایت نیرو های هوایی آمریکایی حملات طالبان تروریست را در مربوطات ولسوالی های «ژیری» و «ارغنداب» ولایت کندهار پس زدند، که در نتیجه حملات متقابل، 38 طالب کشته و 12 تن دیگر شان زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала