چرایی دچار شدن انسان ها به نوع شدید بیماری کووید-19 

© Sputnik / Iliya Pitalevچرایی دچار شدن انسان ها به نوع شدید بیماری کووید-19 
چرایی دچار شدن انسان ها به نوع شدید بیماری کووید-19  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیماران دچار شده به کووید-19 شدید دارای ژن های هستند که عفونت آن ها را بدتر می کند. 
پیش بینی رئیس مرکز پژوهشی «وکتور» درباره پایان همه گیری کووید-19  - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی رئیس مرکز پژوهشی «وکتور» درباره پایان همه گیری کووید-19 

به گزارش اسپوتنیک، مجله نیچر به نقل از برآیند پژوهش دانشمندان دانشگاه ادینبورگ نوشت، که بیماران دچار شده به کووید-19 شدید دارای ژن های هستند، که عفونت آن ها را بدتر می کند. 

دانشمندان با بررسی 2.2 هزار بیمار دچار شده به COVID-19 از بیش از 200 واحد مراقبت ویژه در انگلیس، تغییرات مشابه ژن های OAS1 ، OAS2 ، OAS3 و همچنین TYK2 ، DPP9 و IFNAR2 را پیدا کردند. با توجه به متن انتشار شده، تغییرات در پنج ژن با ایجاد یک دوره شدید COVID-19 همراه بود - به گفته نویسندگان این پژوهش آنها می توانند منجر به نقض شکل گیری ایمنی و توسعه سینه بغل شوند.

پروفسور کنت بیلی مشاور در درمانگاه رویال ادینبورگ، درباره علت جدید سیر شدید ویروس کرونا به روزنامه گاردین گفت: "اگر مداخله [دارویی] مناسب را برای آزمایشات بالینی بعدی انتخاب کنیم، خواهیم فهمید که این روش زودتر موثر قرار می گیرد و می تواند ده ها هزار نفر را نجات دهد".

پیش از این، پزشکان انگلیسی متوجه شده بودند که کمبود ویتامین D می تواند باعث ایجاد دوره شدیدتر COVID-19 شود. دکتر گرت دیویس گفت، افزون بر این، ویروس کرونا می تواند پروتئین ACE2 را تخلیه کرده و طوفان سیتوکین را تحریک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала