ترامپ: واکسیناسیون ضد کرونا در آمریکا طی 24 ساعت آینده آغاز می‌شود

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: واکسیناسیون ضد کرونا در آمریکا طی 24 ساعت آینده آغاز می‌شود
ترامپ: واکسیناسیون ضد کرونا در آمریکا طی 24 ساعت آینده آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا با انتشار ویدیوئی در توئیتر آغاز واکسیناسیون ضد کرونا در آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که واکسیناسیون مردم این کشور ضد کرونا با استفاده از واکسن «فایرز» طی کمتر از  24 ساعت آینده آغاز می شود.

ترامپ در ویدیوئی که در حساب خود در توئیتر منتشر کرد گفت: کشور ما امروز معجزه پزشکی محقق کرد. واکسن امن و تأثیر گذار در فقط 9 ماه ساخته شد.این یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی در تاریخ است.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: فقط چند هفته دیگر با دریافت واکسن کرونا فاصله داریم

ترامپ از اعلام موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا با استفاده از واکسن فایرز ابراز رضایت کرد.سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مجوز استفاده از واکسن ضد کرونای شرکت فایرز را صادر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین کشف واکسن‌های کرونا را بزرگترین دستاورد «تاریخ پزشکی» دانست.ترامپ تأکید کرد که واکسن های «فایرز» و «مودرنا» موفق بوده اند و این دو واکسن امن هستند.

وی تصریح کرد که این دو واکسن کارایی 95 درصدی خود را ثابت کرده اند و این بسیار بیشتر از توقع هاست.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد این واکسن برای همه شهروندان آمریکایی مجانی خواهد بود.

به گفته رئيس جمهوری آمریکا اولویت در تزریق نخستین واکسن‌های کرونا با افراد مسن در خانه‌های سالمندان و کارکنان بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود 15میلیون و 400 هزار نفر رسیده است. تاکنون نزدیک به 300 هزار نفر در این کشور اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست روز گذشته- جمعه- نوشت که کاخ سفید  به « استیفان هان»رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا دستور داده است یا مجوز استفاده از واکسن «فایرز-بیون تک» را بدهد یا از مقام خود استعفا دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала