کمک ۸۵ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

عضو شوید
بانک جهانی با نشر خبرنامه ای از کمک ۸۵ میلیون دالری به افغانستان خبر داد. 
واکسیناسیون مرحلۀ نخست واکسین ضد کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
واکسیناسیون مرحلۀ نخست واکسین ضد کرونا در افغانستان به کمک بانک جهانی انجام خواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه‌ای که روز شنبه (۲۲ قوس)، از سوی بانک جهانی منتشر شده، آمده است، که این بسته‌های کمکی، بخشی از بسته‌ ای ۳۹۳ میلیون دالری کمک‌های بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است، که در راستای کاهش تاثیرات منفی ویروس کرونا، دسترسی به آب پاک، بهداشت و تقویت خدمات عامه به مصرف خواهد رسید.

بر پایه این اعلامیه، گسترش ویروس کرونا، سبب بروز مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شده است و در حالی که مردم افغانستان هم‌زمان با شیوع این ویروس و جنگ مواجه اند، بسیاری از خانواده‌ها که به درآمدهای روزانه (کارهای روزمزد) وابسته اند، دسترسی کم و یا هیچ دسترسی به آب پاک آشامیدنی، صحت و خدمات صحی ندارند.

بانک جهانی نوشته است، که ۵۰ میلیون دالر این کمک مالی از سوی اداره‌ی انکشاف بین‌المللی برای پروژه‌ی تهیه آب آشامیدنی، بهداشت و حمایت‌های ساختاری در افغانستان اختصاص یافته است.

بر پایه این اعلامیه، رقم مجموعی این کمک مالی به شمول ۱۵۰ میلیون دالر کمک از سوی صندوق بازسازی افغانستان به ۲۰۰ میلیون دالر می‌رسد. هم‌چنان ۳۵ میلیون دالر کمک مالی بلاعوض از سوی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی برای برنامه‌ی ملی میثاق شهروندی افغانستان اختصاص داده شده است.

مقدار مجموعی این کمک مالی به ۱۹۳ میلیون دالر می‌رسد که ۱۵۸ میلیون آن از سوی صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌شود.

یادآوری می کنیم، که بر پایه تازه ترین داده های وزارت صحت افغانستان تا اکنون ۴۸۹۵۲ بیمار کرونایی به طور رسمی شناسایی شده است. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала