شیوع آنفلوانزای مرغی در جاپان

© AFP 2023 / STRشیوع آنفلوانزای مرغی در جاپان
شیوع آنفلوانزای مرغی در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های محلی، از شيوع نوع جدیدی از ویروس آنفلوانزای مرغی در غرب جاپان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو جاپان، این نوع بیماری آنفلوانزای مرغی شبیه حدت بیماری یا بیماری‌زایی در ولایت شیگا این کشور بروز کرده است.

با این حال، این دهمین ولایت در جاپان است که  به دلیل آنفلوانزای مرغی گله‌های مرغ معدوم می‌شوند. از ابتدای ماه نوامبر، زمانی که اولین موارد آنفلوانزای مرغی شناسایی شد، دو میلیون مرغ در جان معدوم شده است.

کشف دو نوع جدید انفلونزای مرغی در چین - اسپوتنیک افغانستان
کشف دو نوع جدید انفلونزای مرغی در چین

تاکنون شیوع آنفلوانزای مرغی در ولایت‌های کاگاوا، فوکوئوکا، هیوگو، میازاکی، هیروشیما، نارا، اوئیتا، واکایاما و اوکایاما مشاهده شده است.

طبق گزارش این خبرگزاری، بیش از 50 مرغ مرده در مرزعه‌ای در روستای هیگاشیومی روز قبل پیدا شده است و آزمایشتان از لحاظ این ویروس مثبت شده‌اند و سوظن‌هایی در مورد بیماری‌زایی نیز وجود دارد.

قرار است بیش از 11 هزار فارم پرورش مرغ از بین برده شود. محدودیت‌ها حتی در منطقه سه‌ کیلومتری اطراف فارم‌ها انجام شده است.

در ولایت شیگا، در ده کیلومتری فارم پرورش مرغ که این بیماری شناسایی شده است، شش فارم پرورش مرغ وجود دارد که در مجموع حدود 58 هزار مرغ در آن پرورش می‌یابد. در حال حاضر هیچ گزارشی از شیوع آنفلوانزای مرغی در سایر فارم‌های پرورش گزارش نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала