نمک مسیر مرگ را کوتاه می کند

© Fotolia / Sommai نمک
نمک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمک مصنوعی می تواند بشر را از امراض قلبی نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به اساس تحقیقات که چندی قبل صورت گرفت، جایگزین های نمک غنی شده با پتاسیم می تواند فقط در چین از مرگ پیش هنگام تقریباً نیم میلیون انسان ناشی از مرگ قلبی عروقی جلوگیری کند.

خطر مرگبار نمک کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
خطر مرگبار نمک کشف شد

تحقیقات نشان داد که به طور عموم، در اثر کاهش فشار خون در جایگزینی نمک می تواند از حدود 208000 مرگ ناشی از سکته مغزی و 175000 مورد امراض قلبی جلوگیری کند. علاوه بر این، در حدود 743000 مرض قلبی عروقی غیر کشنده نیز جلوگیری می کند و همچنین میزان مریضی مزمن کلیه را حدود 120،000 در سال کاهش می دهد.

مصرف پتاسیم در چین کم است، در حالی که برعکس، مصرف سدیم به طور قابل توجهی بالاتر از مقدار توصیه شده است. اصولاً ، مصرف نمک در سفره خانه اتفاق می افتد. بنابراین جایگزینی این محصول یک استراتژی امیدوارکننده برای کاهش فشار خون و امراض مربوطه در چین است، جایی که در سال 2015 بیش از دو میلیون نفر ناشی از فشار خون جان دادند.

خوردن نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می شود که عامل اصلی مرگ قبل از وقت در اثر سکته مغزی یا امراض قلبی عروقی است. گمان میرود که در سراسر جهان در اثر مصرف بیش از حد نمک، سالانه تقریباً سه میلیون نفر تلف می شوند.

در چین  مصرف سدیم بیش از دو برابر حد توصیه شده سازمان صحت جهانی است و تقریباً نیمی از مردم چین در سن 35-75 سال فشار خون بالا دارند. 30% سکته های مرگبار در افراد چینی زیر 70 سال با مصرف زیاد سدیم مرتبط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала