حاشیه‌های اعدام روح‌الله زم؛ تهران سفیر آلمان را احضار کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حاشیه‌های اعدام روح‌الله زم؛ تهران سفیر آلمان را احضار کرد
حاشیه‌های اعدام روح‌الله زم؛ تهران سفیر آلمان را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی واکنش‌ها به اعدام روح‌الله زم، سرشبکه سایت و کانال «آمدنیوز»، ایران، وزارت خارجه سفیر آلمان در این کشور را احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، مدیر کل اروپای وزارت خارجه ایران اعتراض ایران به بیانهٔ اتحادیه اروپا در مورد اعدام روح‌الله زم را به سفیر آلمان در تهران اعلام کرد.

مدیرکل اروپای وزارت خارجه، مندرجات بیانیه های اخیر اتحادیه اروپا و آلمان را قویا محکوم کرده و آن را به عنوان دخالت در امور داخلی ایران، غیرقابل قبول دانست. 

رییس نمایندگی سفارت فرانسه در تهران هم قرار است در پی بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد اعدام روح‌الله زم به وزارت امور خارجه احضار شود.

پیشتر اتحادیه اروپا اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده و از تهران خواست تا از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند.

در بیانیه رسمی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی آمده است: «اتحادیه اروپا این عمل را به شدیدترین وجه ممکن محكوم می‌كند و بار دیگر بر مخالفت بی‌قید و شرط خود در مورد استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی اعلام می‌كند. اتحادیه اروپا معتقد است كه مجازات اعدام مجازاتی بی‌رحمانه و غیرانسانی است كه نمی‌تواند به عنوان عامل بازدارنده جرم باشد و مخالف کرامت انسانی است».

فرانسه نیز اعدام روح‌الله زم را محكوم و آن را اقدامی وحشیانه خواند.

روح‌ الله زم، فرزند محمدعلی زم، از روحانیون شناخته شده ایرانی پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را برای افشاگری علیه جمهوری اسلامی راه‌ اندازی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала