نقض آتش‌بس در قره‌باغ محور گفتگوی وزیران دفاع روسیه و ارمنستان

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر نقض آتش‌بس در قره‌باغ محور گفتگوی وزیران دفاع روسیه و ارمنستان
نقض آتش‌بس در قره‌باغ محور گفتگوی وزیران دفاع روسیه و ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که وزیر دفاع کشور با همتای روسی سرگئی شایگو همتای روسی خود درباره نقض آتش‌بس در قره‌باغ گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان می‌گوید که واگارشاک هاروتیونیان وزیر دفاع کشور روز شنبه برای یک سفر کاری عازم مسکو شده بود، با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه درباره نقض آتش‌بس در منطقه «هادروت» قره‌باغ صحبت کرد.

پیش از این، وزارت دفاع ارمنستان گفته بود «در 12 دسامبر طرف آذربایجانی عملیات تهاجمی خود به سمت شهرک‌های «هین تاغلار» و «هتسابیرد» در جمهوری خودخوانده قره‌باغ را از سرگرفت. یگان‌های (جمهوری خودخوانده قره‌باغ) تدابیر متناسب را اتخاذ کردند».

در بیانیه منتشر وزارت دفاع ارمنستان آمده است که واگارشاک هاروتیونیان وزیر دفاع کشور که برای یک سفر کاری عازم فدراسیون روسیه شده بود، در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، در مورد این موضوع گفتگو کرده است.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ بیانیه مشترکی صادر کردند. با این توافق، درگیری ها در قره باغ کوهستانی به‌طور کامل متوقف شد و باکو و ایروان در مواضع اشغال شده خود متوقف شدند؛ همچنین نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مستقر شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала