معین وزارت داخله با خانواده کودک ربوده شده در بلخ دیدار کرد

© Facebook Balkh National Policeمعین وزارت داخله با خانواده کودک ربوده شده در بلخ دیدار کرد
معین وزارت داخله با خانواده کودک ربوده شده در بلخ دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ربوده شدن یک کودک 9 ساله در بلخ، پای معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان را به ولایت بلخ کشاند.

اعتراض‌ها در بلخ؛ دفتر والی بسته شد - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض‌ها در بلخ؛ دفتر والی بسته شد

به گزارش اسپوتنیک، پولیس ولایت بلخ نوشت، که جنرال عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، به هدف بررسی اوضاع امنیتی و رسیدگی به قضیه‌ی ربایش کودک ۹ساله، به این ولایت سفر کرده است.

امروز معترضان که مربوط به گروه قومی ترکمن‌های افغانستان اند در اعتراض به ناامنی در بلخ و آن‌چه ناتوانی دولت در آزادی این کودک ربوده شده می‌دانند، در روبروی دروازهٔ ولایت بلخ تجمع و آن را به رسم اعتراض بستند.

معترضان می‌گویند، با گذشت ۹ روز از آغاز اعتراض‌ها به ربوده شدن عبدالرووف هنوز نتیجهٔ ملموسی از اعتراض خود ندیده اند.

سازمان حرکت ملی ترکمن‌های افغانستان از افزایش آدم‌ربایی شاکی بوده و اعلام کرده است که تنها در یک‌ونیم سال اخیر ۱۷ تن از شهروندان ترکمن افغانستان ربوده شده‌اند.

عبدالرووف کودک ۹ ساله نزدیک به دو ماه پیش حین رفتن به مکتب از سوی افراد ناشناس دارای لباس نظامی بازداشت شد. تا کنون دولت محلی ۱۴ عملیات ناکام برای آزادی او داشته است. معترضان که خواهان آزادی وی و تأمین امنیت بلخ استند، بنادر آقینه و حیرتان را نیز بسته اند.

حدود چهل و پنج روز پیش، این کودک از سوی افراد مسلح که گفته شده لباس نظامی به تن داشتند در ناحیه چهار مزار شریف از موتر مکتبش ربوده شد. با وجود اعتراض ها نسبت به این موضوع، تاکنون از سرنوشت این کودک خبری در دست نیست.

محمد نبی، پدر این کودک که متعلق به ترکمن‌های شهر مزار شریف است، چند روز پیش گفته بود که آدم‌ربایان در بدل رهایی این کودک از او یک و نیم میلیون دالر درخواست کردند و حتی برای تهدید او بمب دستی به خانه‌اش پرتاب کردند.

نزدیک به دو هفته پیش ویدئویی از این کودک ربوده شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که او را برهنه در محلی تاریک نشان می‌داد، در حالی که دست و پایش با زنجیر و چشمانش نیز با پارچه‌ای بسته شده است. این کودک در این ویدئو از پدرش می‌خواهد او را هر چه زودتر نجات دهد زیرا از سردی هوا بیمار شده است.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین رئیس جمهور نیز در تماس تیلیفونی با پدر این کودک وعده کرده که با نهادهای دولتی یک جا برای رهایی او تلاش خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала