رهایی 50 زندانی دیگر طالبان از بگرام

© Photo / ONSC۸۳ زندانی طالب از بند رها شدند
۸۳ زندانی طالب از بند رها شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحالی که پارلمان و سنای افغانستان مخالفت شدید خود را با ادامه آزادی زندانیان طالبان اعلام کرده‌اند منابع این گروه از آزادی 50زندانی دیگر خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با آزادی 50 زندانی دیگر این گروه خبر داده است.

راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل هفته گذشته گفته بود که طالبان خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر این گروه شده است. این موضوع با مخالفت پارلمان و سنای افغانستان مواجه شد اما به تازگی منابع طالبان اعلام کردند که 50 زندانی دیگر این گروه از زندان بگرام آزاد شده است.

طالبان به خلیل‌زاد: زندانیان بیشتر ما آزاد شوند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به خلیل‌زاد: زندانیان بیشتر ما آزاد شوند

ویلسون چند روز پیش به رسانه‌ها گفت که گروه طالبان براساس توافقنامه قطر انتظار دارد که تا اواسط ماه جاری 7 هزار زندانی دیگر این گروه آزاد شود.

این در حالی است که «امین احمدی» عضو تیم مذاکره کننده دولت نیز فاش کرده بود که این تیم توافقنامه قطر را به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی پذیرفته است.

پس از مطرح شدن مسئله آزادی زندانیان دیگر طالبان پارلمان و سنای افغانستان از تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان خواستند تا زمانی که این گروه برقراری آتش‌بس سراسری را نپذیرفته درباره طرح آزادی هفت هزار زندانی آن‌ها بحثی صورت نگیرد.

با این حال سخنگوی طالبان تصریح می‌کند که مسئله آزادی زندانیان این گروه و حذف اسامی سران آن‌ها از فهرست سیاه سازمان ملل موضوع مذاکرات با طرف افغان نیست؛ زیرا درباره این مسائل در مذاکرات با آمریکا تصمیم گرفته شده است.

از سوی دیگر نیز «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان اخیراً در نشست مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه گفت که موضوع آزادی زندانیان این گروه از جمله موانع اصلی بر سر پیشرفت در روند صلح است.

گفتنی است که براساس توافقنامه قطر روند آزادی زندانیان طالبان باید ادامه یافته، اسامی سران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل خارج شوند و نیروهای خارجی نیز خاک افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала