چین، اصلی ترین چالش نظامی برای آمریکا

© AFP 2023 / Wang Zhaoچین،اصلی ترین چالش نظامی برای آمریکا
چین،اصلی ترین چالش نظامی برای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژنرال آمریکایی، رئیس کمیته فرماندهان ستاد ارتش آمریکا چین را صلی‌ترین چالش نظامی در برابر ایالات متحده دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی ، رئیس کمیته فرماندهان ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده(CSC)  گفت: توسعه سریع برنامه های نظامی ارتش چین، این‌کشور را به یک حزب نظامی مبدل می کند.

وی گفت، امروز چین شاید مهمترین، اما یگانه  چالش نظامی برای  ایالات متحده باشد. با این حال ژنرال آمریکایی چین را دشمن نمی خواند ، زیرا این اصطلاح فقط در صورت درگیری مسلحانه استفاده می شود.

دست داشتن آمریکا از مبارزه به خاطر قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و چین/کابوس وحشتناک آمریکا در قطب شمال

این مقام  ارتش ایالات متحده، معتقد است که  اولین و مهم‌ترین چالش در حوزه نظامی برای ایالات متحده دست‌کم تا چندین دهه چین خواهد بود.

، رئیس ستاد ارتش آمریکا در صحبت با وال استریت ژورنال گفت: "ما نمی خواهیم رقابت دو قدرت بزرگ به جنگی تبدیل شود كه برای جهان فاجعه باشد."

وی خاطرنشان کرد: اگر همه اجزای ارتش چین به طور همزمان و یکسان توسعه یابند، این‌کشور به زودی از نظر قدرت نظامی با ایالات متحده مقابله خواهد کرد، به شرطی که در تعدادی از زمینه ها پیشرفت سریع داشته باشد.

ژنرال آمریکایی، نیروی زیردریایی چین ، کشتی های جنگی هواپیمابر، جنگنده های نسل چهارم و پنجم و همچنین سیستم دفاع موشکی و تحولات توسعه فضای مجازی این کشور را عالی ارزیابی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала