دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح

© facebook Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistanدیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح
دیدار اشرف غنی با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان و گفت و گو درباره روند صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رئیس جمهور این کشور با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان خبر داد. 
دیدار عبدالله با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار عبدالله با نماینده ویژه ای سازمان ملل برای افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عصر امروز با بانو دیبورا لاینس نمایندۀ ویژه ای سازمان ملل متحد برای افغانستان، در ارگ دیدار نمود. در این دیدار هر دو جانب درباره روند صلح، ضرورت قطع خشونت ها و تامین آتش بس و انسجام بهتر کمک های نهادهای مربوط به ملل متحد در راستای مبارزه با ویروس کرونا، گفت و گو کردند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی با اشاره به خواست مردم افغانستان برای تامین آتش بس دایمی و برقراری صلح گفت، که به هیچ وجه افزایش خشونت ها برای ما پذیرفتنی نیست.
رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفته است، که دولت افغانستان اجماع قوی ملی را در پروسۀ صلح به میان آورده است، بناً جامعه بین المللی باید از خواست برحق مردم ما بخاطر پایان خشونت پشتیبانی همه جانبه نماید.
بانو دیبورا لاینس نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان به نوبه خود، جزئیات سفر اخیرش به دوحه را به رئیس جمهور شریک ساخت و بخاطر برگزاری موفقانۀ کنفرانس جینوا به رئیس جمهور غنی و مردم افغانستان تبریک گفت.
وی تاکید کرد، که باید خشونت و جنگ در افغانستان متوقف گردد و پروسۀ صلح نتیجۀ مثبت را در قبال داشته باشد.
در اخیر این دیدار، رئیس جمهور افغانستان با اشاره به چالش های ناشی از موج دوم ویروس کرونا گفت، که دفاتر یونیسف و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کابل، با توجه به حالات اضطراری و استعجالیت مبارزه با ویروس کرونا، تعهدات شان را بخاطر تقویت سیستم صحی افغانستان و مبارزۀ موثر با موج دوم ویروس کرونا انجام دهند.

یادآوری می کنیم، که امروز نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان با داکتر عبدالله عبدالله نیز دیدار و درباره روند گفت و گوهای صلح میان افغانستانی سخن گفته بودند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала