پیروزی بایدن رسما تایید شد

© AFP 2023 / Chandan Khannaپیروزی بایدن رسما تایید شد
پیروزی بایدن رسما تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات 2020، پس از اعلام نتایج آخرین ایالت توانست با کسب 306 رای اعضای کالج الکترال به عنوان پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخاب شود.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده آمریکا در رأی‌گیری روز 24 قوس (14 دسامبر) جو بایدن را بعنوان رئیس جمهوری جدید امریکا برگزیدند.

بر اساس نظام انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا، رأی‌دهندگان در واقع رأی خود را برای انتخاب اعضای «کالج الکترال» یا «مجمع گزینندگان» به صندوق می‌اندازند و آنها نیز به نوبه خود، هفته‌ها پس از برگزاری انتخابات، به طور رسمی به نامزدها رأی می‌دهند.

ترامپ: دادگاه عالی آمریکا واقعا  ما را ناامید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: دیوان عالی آمریکا واقعا ما را ناامید کرد

جمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به جو بایدن، وی توانسته از حد نصاب 270 رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

دونالد ترامپ نیز توانست 232 رأی الکترال را از آن خود کند که می توان گفت، این میزان همان آرا تعهدشده در پی رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سوم نوامبر است.

بر اساس روال انتخابات در آمریکا، رأی‌گیری مجمع گزینندگان تشریفاتی است. اما امسال به دلیل تلاش مداوم ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات و درخواست لغو نتایج آن با ادعای تقلب، رأی‌گیری اعضا این نهاد نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد و سه روز بعد رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن حد نصاب 270 رای کالج انتخاباتی را، که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لازم است، کسب کرده است.

دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش شکست خودداری کرده و در چند ایالت روند چالش حقوقی نتایج انتخابات را دنبال کرده است. البته او وعده داده بود در صورت پیروزی بایدن در کالج انتخاباتی، آن را می‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала