طرح جدید امنیتی کابل را امن‌تر نکرد/ واکنش ها به کشته شده معاون والی کابل

© @https://twitter.com/ARG_AFG طرح جدید امنیتی کابل را امن‌تر نکرد/ واکنش ها به کشته شده معاون والی کابل
  طرح جدید امنیتی کابل را امن‌تر نکرد/ واکنش ها به کشته شده معاون والی کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوالی ساعت 9:40 صبح امروز (سه شنبه، 25 قوس) موتر نوع «لندکروزر» محب‌الله محمدی؛ معاون مقام ولایت کابل در ساحه مکروریان 4 هدف ماین مغناطیسی قرار گرفته‌است.

شهر کابل در این اواخر شاهد حملات خونین انتحاری و ترور های هدفمند می باشد و شهروندان کابل ودیگر ولایات از امنیت کامل برخوردار نبوده و مردم کشور همه روزه شاهد کشته شدن عزیزان خود را در حوادث مانند انفجار مین‌های مغناطیسی، شلیک گلوله و پرتاب راکت هستند.

کشته شدن معاون والی کابل با واکنش‌هایی نیز همراه شده است. ارگ ریاست جمهوری این حمله را محکوم کرده است.

 رئیس جمهوری افغانستان گفته که طالبان بدلیل عدم پذیرش آتش بس و افزایش حملات پس از توافقنامه دوحه، نمی‌تواند که از بار مسئولیت این رویدادها شانه خالی کند.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، در واکنش به خبر کشته شدن معاون والی کابل درانفجار امروز کابل، با نشر پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: از وقوع این رویداد هراس‌افگنانه و تروریستی به‌شدت متأثر گردیده‌ایم.

آقای عبدالله افزود، افزایش حملات تروریستی، دشمنی آشکار با روند صلح و نشان‌دهندۀ هراس دشمنان کشور از حل مشکل و بحران از راه گفت‌وگو و مذاکره است.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت، ما باورداریم که دهشت‌افگنان از طریق حملات و ایجاد رعب و وحشت میان مردم به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

وی در اخیر این پیام به شهدای رویداد تروریستی امروز بهشت‌برین و با خانواده و بستگان‌شان ابراز همدردی و غم‌شریکی نموده است.

​پیش از این سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد: حوالی ساعت 9:40 صبح امروز (سه شنبه، 25 قوس) موتر نوع «لندکروزر» محب‌الله محمدی؛ معاون مقام ولایت کابل در ساحه مکروریان 4 هدف ماین مغناطیسی قرار گرفته‌است.

معاون والی کابل در حمله ترورستی امروز به همراه منشی‌اش شهید و دو محافظ وی زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان این عمل را تروریستی و جنایت جنگی و ضد بشری خواند.

گفتنی است که محب‌الله محمدی به تاریخ 25 جدی 1391 به عنوان معاون والی کابل معرفی شد و از آن زمان تا کنون در این پست مصروف کار بود. او پیش از این در بانک تجارتی "پشتنی بانک"، کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی و همچنین مشاور تطبیق اصلاح اداره عامه اداره مستقل ارگان‏های محلی وظیفه اجرا کرده است.

محبوب‌الله محبی معاون والی کابل - اسپوتنیک افغانستان
معاون والی کابل در یک انفجار کشته شد

با این حال دولت افغانستان و طالبان از دو ماه پیش مذاکراتی را به منظور پایان دادن به جنگ و درگیری آغاز کرده‌اند با این حال درگیری‌‌های خونین در کشور همچنان ادامه دارد.

از زمان آغاز این مذاکرات هردو طرف از پیشرفت‌های اولیه سخن گفته‌اند که هم در داخل افغانستان و هم در خارج با استقبال روبرو شد. دو طرف برای ازسرگیری مذاکرات پس از سه هفته توقف در روز 5 جنوری توافق کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала