امرالله صالح: موترسایکل‌ها با دو سرنشین در کابل مربوط تروریستان است

© Photo / moi / moiامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که براساس بررسی زنجیره‌ی ترورها در کابل، بیشتر از ۹۰ درصد موترسایکل‌ها با دو سرنشین مربوط تروریستان می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، امرالله صالح که نزدیک به دو ماه پیش مسئولیت مدیریت امنیت کابل را به‌گونه‌ی موقت بر عهده گرفت، امروز پنجاه ‌ودومین فیصله‌اش را در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود منتشر کرده است.

 واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل

معاون اول ریاست‌جمهوری گفته است که پس از این موترسایکل‌های بی‌اسناد مصادر می‌شود و با موترسایکل‌هایی که در آن دو نفر سوار باشند، به‌عنوان تهدید تروریستی دیده می‌شود.

به گفته‌ او، روز گذشته یکی از کارمندان دولتی در یک حادثه‌ تروریستی در مربوطات حوزه‌ هفتم امنیتی کابل نیز با همین تاکتیک ترور شده است. او در عین حال افزوده است که روز یک‌شنبه نیز یک دادستان در کابل با استفاده از موترسایکل دارای دو سرنشین ترور شده بود.

پیش از این معاون اول ریاست جمهوری گفته بود که موترسایکل‌های بی‌اسناد به دلیل استفاده از آن‌ها در ترورهای شهری و هدفمند، مصادره می‌شود.  

امرالله صالح قبلا تردد موترهای بی‌اسناد را در شهر کابل نیز ممنوع اعلام کرد. براساس فیصله‌ی وی، وزارت مالیه روند توزیع اسناد برای موترهای بی‌اسناد گمرکی و ترافیکی را آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала